Σοβαρές δυσλειτουργίες στα μεγάλα λιμάνια, με σημαντικές καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση των πλοίων επιφέρουν οι ελλείψεις στην πλοηγική υπηρεσία.
Του Φώτη Φωτεινού
Αρκετοί φορείς, όπως η ΔΝΕ, με σειρά επιστολών προς το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει καταγγείλει τις ελλείψεις, με συνέπεια να ανατρέπονται οι χρονικοί προγραμματισμοί των ναυτιλιακών εταιρειών, οι οποίες αναγκάζονται σε τροποποιήσεις των προσεγγίσεων των πλοίων σε άλλα λιμάνια, δημιουργώντας, ως εκ τούτου, επιβαρύνσεις, τόσο για τις εταιρείες – μέλη, όσο και για ένα μεγάλο μέρος παράπλευρων ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Από 222 άτομα η οργανική σύνθεση, στα 110
Η πλοηγική υπηρεσία είναι υποστελεχωμένη και, ενώ είχε οργανική σύνθεση για 222 άτομα, σήμερα έχει μειωθεί στα 110 για όλη την Ελλάδα.
Συνολικά, η υπηρεσία διαθέτει 13 οργανωμένους πλοηγικούς σταθμούς, οι οποίοι είναι στελεχωμένοι με μόνιμο ναυτικό προσωπικό, με αριθμητική δύναμη 110 ατόμων.
Μάλιστα, ο κλάδος των αρχιπλοηγών – πλοηγών περιλαμβάνει 45 θέσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες στον Πλοηγικό Σταθμό Πειραιά.
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι πλοηγίδες, δηλαδή τα σκάφη παρουσιάζουν συχνά προβλήματα, αφού ο στόλος είναι γηρασμένος.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο παραδέχεται τις ελλείψεις σε προσωπικό και στόλο, υπογραμμίζει ότι έχουν προσληφθεί ήδη 3 πλοηγοί και αναμένονται άλλοι 4.
Επίσης, ότι προωθείται η αύξηση των οργανικών θέσεων της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με σχετική νομοθετική ρύθμιση. Θα προσληφθούν 48 άτομα σε διάφορες θέσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας, πιθανότατα οι 16 θέσεις αφορούν πλοηγούς.
Tέλος, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια και εγκατάσταση 10 κύριων μηχανών για τις έκτακτες ανάγκες των πλωτών μέσων του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά και για την ναυπήγηση 7 πλωτών μέσων, αξίας 2,5 εκατ.