Δεν έχει κινηθεί καμία διαδικασία, ώστε να λάβει χώρα η προβλεπόμενη, από τη σύμβαση παραχώρησης, δημόσια διαβούλευση του νέου master plan του ΟΛΠ, κατήγγειλε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Τι φοβάται η Κυβέρνηση της ΝΔ και δεν επιμένει στην διαδικασία διαβούλευσης με τους τοπικούς φορείς για το «νέο» Master Plan του ΟΛΠ;», αναφέρει.
Με βάση λοιπόν τα όσα δεν έχει πράξει το υπουργείο Ναυτιλίας και η ΟΛΠ ΑΕ, και με δεδομένο ότι το Master Plan αφορά στον τρόπο ανάπτυξης του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες, προκύπτουν σειρά ερωτημάτων, σύμφωνα με τον κ. Σαντορινιό:
α) Ποιες είναι οι πρόσθετες επενδύσεις που περιέχει και πως αυτές θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του λιμανιού, στην εθνική και στην τοπική οικονομία και στην απασχόληση;
β) Αν αυτές οι επενδύσεις αφορούν στην δημιουργία τέταρτου προβλήτα στην περιοχή του Κερατσινίου, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, ποιο θα είναι το περιβαλλοντικό αποτύπωμα αυτών στην ευρύτερη περιοχή του Κερατσινίου και του Περάματος και πως αντιμετωπίζονται τυχόν επιβαρύνσεις στο περιβάλλον και οχλήσεις;
γ) Προβλέπεται η μεταφορά του Car Terminal στην περιοχή του Νέου Μόλου της Δραπετσώνας; Αν ναι, πως θα αντιμετωπιστεί η απώλεια κρίσιμων χώρων για τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και για τους εργαζόμενους στη ναυπηγοεπισκευή;
δ) Οι νέες επενδύσεις είναι σύμφωνες με τα όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, στα παραρτήματα αυτής και στα τοπογραφικά διαγράμματα που τη συνοδεύουν;
ε) Ποιος θα είναι ο όγκος του επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας; Είναι αντίστοιχος των αναγκών που προκύπτουν από τις δραστηριότητες που καλείται να εξυπηρετήσει;
στ) Έχουν ληφθεί υπόψη οι παρατηρήσεις των προηγούμενων αποφάσεων της ΕΣΑΛ (της 2ης Ιουλίου και της 19ης Φεβρουαρίου του 2019) για κρίσιμα ζητήματα (πχ. απόρριψη της δημιουργίας Mall, ναυπηγείου, όροι για την κατασκευή Logistics Center και πενταόροφων αποθηκών, θέματα χρήσεων γης και όρων δόμησης);
ζ) Στο νέο σχέδιο Master Plan έχουν ληφθεί υπόψη οι αποφάσεις του ΚΑΣ και του ΚΣΝΜ για το θέμα; Οι νέες επενδύσεις εντάσσονται στο πνεύμα αυτών των αποφάσεων;
«Σε κάθε περίπτωση το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μια κρίσιμη υποδομή για την οικονομία της χώρας και η ανάπτυξη του πρέπει να αποτελεί στόχο προτεραιότητας.
Ωστόσο η βιώσιμη ανάπτυξη του λιμανιού με σεβασμό στις ανάγκες και στις λειτουργίες των πόλεων και των κατοίκων τους, η προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία και στην οικονομία της χώρας και η προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που συνδέονται με τη λιμενική δραστηριότητα, είναι απαραίτητες για την επιτυχία μιας σημαντικής επένδυσης στο λιμάνι του Πειραιά», επισημαίνει ο κ. Σαντορινιός.