«Άντεξε» το λιμάνι του Πειραιά. Η πανδημία του κορωνοϊού μπορεί να οδήγησε σε μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο αυτή κυμάνθηκε σε μονοψήφιο ποσοστό και συγκεκριμένα, στο 5,1% στο σύνολο του περσινού έτους.
Eπιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ (PCT) διακίνησαν πέρσι 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 5,15 εκατ. το 2019.
Τον Δεκέμβριο, σημειώθηκε αύξηση 3,7%, καθώς διακινήθηκαν 409,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 395 τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Αύξηση εμπορευματοκιβωτίων σημειώθηκε σε τέσσερις μήνες, τον Ιανουάριο, το Φεβρουάριο, τον Σεπτέμβριο και τον Δεκέμβριο.
Αντίθετα, μείωση τους μήνες Μάρτιο (-15,4%), Απρίλιο (-2,6%), Μάιο (-5,8%), Ιούνιο (-19,5%), Ιούλιο (-6,2%), Αύγουστο (-9,8%), Οκτώβριο (-11,6) και Νοέμβριο (-1,7%).
Από την άλλη πλευρά, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ παρουσίασε πέρσι άνοδο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς εξυπηρέτησε 0,54 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 0,49 εκατ. το 2019, σημειώνοντας άνοδο 10,2%, λόγω των συνεργειών μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ (η ΣΕΠ έχει αναλάβει τη διαχείριση και του προβλήτα Ι).
Συνολικά, το λιμάνι του Πειραιά (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε περί τα 5,43 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι σχεδόν 5,65 εκατ. το 2019, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 3,8%.
Συνολικά, στα 39 container terminal που διαθέτει συμμετοχή η Cosco Shipping Ports, τον Δεκέμβριο παρουσιάστηκε αύξηση 1,2% και στο 12μηνο του 2020 οριακή μείωση 0,9%.
Η εικόνα στα ευρωπαϊκά λιμάνια στο 9μηνο του 2020
Συγκρίνοντας το λιμάνι του Πειραιά με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά λιμάνια και στο 9μηνο του 2020, ο Πειραιάς διατήρησε την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η της Μεσογείου, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το PortEconomics.
Στο 9μηνο του 2020, μεγάλη πτώση γνώρισε το Αμβούργο (-10,5%), ενώ σε παρόμοια ποσοστά με τον Πειραιά κινήθηκε το ανταγωνιστικό λιμάνι της Βαλένθια (-5,4%).
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ είδε τη διακίνηση να μειώνεται 4,7%, ενώ η Αμβέρσα παρουσίασε αξιοσημείωτες «αντοχές» (-0,2%).