Έξι διαφορετικά σχέδια Master Plan, σε διαφορετικές ημερομηνίες, έχει υποβάλλει ο ΟΛΠ, σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τα οποία απορρίπτουν τους ισχυρισμούς που έχουν διατυπωθεί περί καθυστέρησης στην έγκριση ή μη του Master Plan.
Ειδικότερα, τα στελέχη του υπουργείου επισημαίνουν τα εξής:
-Σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί επιλογή του ΥΝΑΝΠ η οποιαδήποτε καθυστέρηση. Αντιθέτως σταθερή επιλογή του ΥΝΑΝΠ είναι η αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων που αφορούν στην εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης.
-Η διυπουργική Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) είναι το αρμόδιο θεσμικό όργανο για την έγκριση των σχεδίων master-plan που υποβάλλονται από τους φορείς διαχείρισης λιμένων στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προϋποθέσεων. Η έγκρισή των master-plan, χωρίς την συνδρομή αυτών των προϋποθέσεων, δεν αποτελεί διακριτική ευχέρεια της ΕΣΑΛ.
-Προς το σκοπό της πλήρωσης των σχετικών προϋποθέσεων και της ολοκλήρωσης της διαδικασίας οι συναρμόδιοι φορείς και το ΥΝΑΝΠ, μέσω των υπηρεσιών του, έχουν επιδείξει κάθε πνεύμα συνεργασίας με τον ΟΛΠ, προτείνοντας και πραγματοποιώντας συναντήσεις συνεργασίας και διαβουλεύσεις που συνεχίζονται.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΛΠ έχει υποβάλλει έξι διαφορετικά σχέδια Master Plan σε διαφορετικές ημερομηνίες στην προσπάθεια του να ανταποκριθεί στις απαιτούμενες προδιαγραφές.
-Παράλληλα, από την πλευρά του Δημοσίου τηρούνται οι προθεσμίες που προβλέπονται από τον Νόμο και την Σύμβαση Παραχώρησης .
-Τέλος, σημειώνεται ότι απαιτείται ή έγκριση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία επίσης αξιολογείται στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και προδιαγραφών.