Τα σχήματα που περνούν στη β’ φάση του διαγωνισμού (τεχνικές και οικονομικές προσφορές) για την επέκταση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ ανακοίνωσε ο Οργανισμός. Στη β΄ φάση πέρασαν 6 από τα 7 σχήματα που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού, «στο πλαίσιο της συνεπούς υλοποίησης του προγράμματος Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ, σήμερα Πέμπτη 30 Απριλίου 2020, ολοκληρώθηκε από το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας η αξιολόγηση του 1ου Σταδίου – Προεπιλογή του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».
Αναλυτικότερα, για το β’ στάδιο του διαγωνισμού επελέγησαν τα ακόλουθα σχήματα:
1.ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ (Κ/Ξ) TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE
2.ARCHIRODON GROUP NV
3.ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
4.Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
5.Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
6.Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Σημειωτέων, τα τεύχη του β’ σταδίου του διαγωνισμού αναμένεται να οριστικοποιηθούν και να δημοσιοποιηθούν εντός του Μαΐου του 2020.
Η σημασία του έργου για τον ΟΛΘ
Το έργο θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δέχεται µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους New Panamax, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια.
Η ολοκλήρωση του έργου, εάν τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ορίστηκε το 2023.
Επίσης, θα προκηρυχθούν δυο ακόμη ξεχωριστοί διαγωνισμοί, ένας ύψους 30 εκατ. για έργα εξοπλισμού και ένας 20 εκατ. για συνοδευτικά έργα.
Σημειώνεται ότι, το α’ εξάμηνο του 2019, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,9%, από 208.553 TEUs στο α’ εξάμηνο του 2018, σε 220.757 TEUs το α’ εξάμηνο του 2019.
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους, σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.