Στην ανάγκη αναβάθμισης των εγχώριων λιμενικών υποδομών, ώστε να δέχονται περισσότερα και μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, Κυριάκος Αναστασιάδης, σε σχετική συνέντευξη Τύπου.
Ο κ. Αναστασιάδης υποστήριξε ότι, παρόλο που η Ελλάδα παραμένει ελκυστικός προορισμός για την κρουαζιέρα, εντούτοις δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για την ανάπτυξη του home porting (έναρξη και τερματισμός της κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι).
Εάν και οι αεροπορικές υποδομές πρόκειται, σύμφωνα με τις δημόσιες εξαγγελίες της Fraport να αναβαθμιστούν, οι λιμενικές υποδομές εξακολουθούν να υπολείπονται σε ανταγωνιστικότητα, όπως υπογράμμισε.
«Για να μπορέσει η Ελλάδα να υποδεχθεί τα νέα κρουαζιερόπλοια που θα εμφανιστούν στην αγορά μέχρι το 2027, καθώς τότε αναμένεται να παραδοθούν 75 νέα πλοία, με δυνατότητα μεταφοράς 4.500 επιβατών και 3.000 πλήρωμα, πρέπει να δημιουργηθούν επαρκείς λιμενικές υποδομές, τουλάχιστον σε 6 λιμάνια της χώρας», δήλωσε ο κ. Αναστασιάδης.
Απαντώντας σε ερώτηση για το ρόλο που διαδραμάτισε η άρση του καμποτάζ το 2011 και η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, διευκρίνισε ότι οι ανωτέρω παράγοντες, εάν και αποτελούν θετικές εξελίξεις για την κρουαζιέρα, δεν μπορούν από μόνες τους να αποτελέσουν προϋποθέσεις ανάπτυξης του home porting.
Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις και την αστάθεια στη Τουρκία, το 2017 έκλεισε με θετικό πρόσημο για τη Celestyal Cruises, καθώς διατηρήθηκε ο αριθμός επιβατών στους 100.000, με δραστηριοποίηση δύο πλοίων στο Αιγαίο, το Celestyal Olympia και το Celestyal Nefeli, πραγματοποιώντας 598.000 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια.