Μετά τις σοβαρές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα από το κίνημα των Χούθι, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες αποφάσισαν να ανακατευθύνουν τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας για να αποφύγουν τους κινδύνους επιθέσεων.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Με αυτές τις επιθέσεις, οι αντάρτες παρεμποδίζουν σοβαρά την κυκλοφορία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ που είναι η ταχύτερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Η αλλαγή διαδρομής προσθέτει άλλα 3.000 – 3.500 ναυτικά μίλια (6.000 χλμ.) σε αυτή τη διαδρομή και μπορεί να κάνει το ταξίδι Ασία – Ευρώπη 8 έως 15 ημέρες μεγαλύτερο, ανάλογα με το ναυτιλιακό δρομολόγιο, όπως επισήμανε πρόσφατα ο ESPO.
Η νέα κρίση στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο έχει οδηγήσει και σε άνοδο των ναύλων.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Δείκτη Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index) της Drewry, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών αυξήθηκε κατά 23%, στα 3.777 δολάρια την περασμένη εβδομάδα και κατά 82% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι στις 19 Οκτωβρίου, οι ναύλοι από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ για ένα εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδών αυξήθηκαν κατά 383,5%, από 1.024 δολάρια σε 4.951 δολάρια.
Επίσης, οι τιμές από τη Σαγκάη στη Γένοβα αυξήθηκαν κατά 358,5%, από 1.370 δολάρια σε 6.282 δολάρια.