Αλλάζει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία. Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τις «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας» περιλαμβάνεται τροπολογία, η οποία τροποποιεί την ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 16 αναφέρεται ότι, όπου δεν υπάρχει σε ισχύ ΣΣΕ στα ελληνικά ποντοπόρα πλοία, προβλέπεται ότι διεθνώς κρατούσες αρχές και συμβάσεις (όπως στα υπό ξένη σημαία, διαχειριζόμενα από την Ελλάδα, πλοία) θα εφαρμόζονται και στα πλοία υπό ελληνική σημαία για τα κατώτερα πληρώματα έως τον βαθμό του ανθυποπλοιάρχου.
https://www.facebook.com/plakiotakis/videos/321880122276601/
Υπέρ της τροπολογίας τάχθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο την κατέθεσε, με τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να υπογραμμίζει ότι – με αυτό τον τρόπο – θα αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στη ποντοπόρο ναυτιλία, κάτι το οποίο υποστηρίζει και η ΕΕΕ.
«Επαίσχυντη αντεργατική κυβερνητική τροπολογία κατάργησης των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία», χαρακτήρισε την τροπολογία η ΠΕΝΕΝ.
Επίσης, με το άρθρο 15 παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης της θέσης Έλληνα πλοιάρχου σε ελληνικά πλοία από αλλοδαπό, όπου διαπιστώνεται έλλειψη.
Τι αναφέρει η τροπολογία για την ΣΣΕ
Στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3000 κ.οχ. που έχουν νηολογηθεί νηολογούνται υπό ελληνική σημαία σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 ν.δ. 2687/1953 επιτρέπεται η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (collective agreements) κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη εξαιρετικά και μόνο για τις ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατωτέρου πληρώματος, καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ’ μηχανικού Ε.Ν.