Στην αλλαγή των διοικήσεων των περιφερειακών λιμένων, μειώνοντας παράλληλα και όπου απαιτηθεί τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες του metaforespress.gr, κατεύθυνση του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η αλλαγή των διοικήσεων σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια.
Άξιο αναφοράς είναι ότι ορισμένες διοικήσεις έχουν υποβάλλει παραίτηση, άλλες έχουν γνωστοποιήσει πρόθεση παραμονής.
Ταυτόχρονα, θα μειωθούν τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων (θα έχουμε 3μελή και 5μελή διοικητικά συμβούλια), κυρίως στα λιμάνια που απασχολούν έναν μικρό αριθμό εργαζομένων.
Στο ίδιο πλαίσιο, θα υπάρξουν αλλαγές σε θεσμικό επίπεδο, ώστε τα περιφερειακά λιμάνια να αποκτήσουν «ευελιξία» στη διαχείριση καθημερινών αναγκών.
Ωστόσο, η πιο μεγάλη αλλαγή έγκειται στο μοντέλο της αξιοποίησής τους. Μετά και την πρόσφατη συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με το ΤΑΙΠΕΔ και συγκεκριμένα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφο και τον διευθύνοντα σύμβουλο Ριχάρδο Λαμπίρη, αποφασίστηκε ο επαναπροσδιορισμός του μοντέλου της αξιοποίησής τους.
Για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, είναι ανοιχτό πλέον το ενδεχόμενο και της ολικής παραχώρησης (πώληση πλειοψηφικού ποσοστού μετοχών), όπως συνέβη στις περιπτώσεις των ΟΛΠ και ΟΛΘ, πέρα από την μέθοδο της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων.
«Κάθε λιμάνι θα εξετάζεται ξεχωριστά», επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι θα εκπονηθούν μελέτες βιωσιμότητας για κάθε λιμάνι, με αντικείμενο το βέλτιστο μοντέλο παραχώρησής τους.
Με βάση τα ανωτέρω, το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για τις υπο-παραχωρήσεις δραστηριοτήτων των περιφερειακών λιμένων που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση θα τροποποιηθεί ή και καταργηθεί.
Σημειώνεται ότι τα 10 περιφερειακά λιμάνια που έχουν περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ είναι της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.