Οι κρουαζιέρες στην Καραϊβική αποτελούν μια όλο και πιο σημαντική δραστηριότητα για την KfW IPEX, την τράπεζα που ανήκει στον γερμανικό όμιλο KfW Bankengruppe και παρέχει υπηρεσίες στον κλάδο της ναυτιλίας. Πάνω από το ήμισυ του χαρτοφυλακίου δανείων στον κλάδο της ναυτιλίας αφορά τη χρηματοδότηση στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, όπως αναφέρει η “Καθημερινή”.
Πέρυσι παρείχε δάνεια 1,1 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση πλοίων αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων δύο που κατασκευάστηκαν στη Γερμανία κατόπιν παραγγελίας της Royal Caribbean Cruises.
Η παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας βρίσκεται σε άνθηση, καθώς η επιβατική κίνηση αυξάνεται σε ετήσιο ρυθμό 4,5%.
Αντίθετα, ο τομέας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κλάδο της ναυτιλίας διανύει αρκετά δυσμενή περίοδο. «Βρίσκεται σε συντρίμμια», έπειτα από την πάροδο μιας οκταετίας σε κρίση, όπως τονίζει ο Νίκολας Μπράουτλεχτ του πρακτορείου Bloomberg.
Στον διεθνή κλάδο κατασκευής κρουαζιερόπλοιων, επιπροσθέτως, τα ναυπηγεία στην Ευρώπη βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση, συγκριτικά με τους ανταγωνιστές τους στην Κίνα διότι κατέχουν την απαραίτητη τεχνογνωσία, επισημαίνει ο Κάρστεν Βάιμπερς, επικεφαλής του διεθνούς τμήματος ναυτιλίας στην KfW IPEX.
«Δεν αναμένουμε πως οι Κινέζοι θα καταφέρουν να ικανοποιήσουν τα κατάλληλα κριτήρια μέσα στην επόμενη πενταετία ή εξαετία, προκειμένου να είναι ανταγωνιστικοί στην αγορά της κρουαζιέρας», δήλωσε ο κ. Βάιμπερς, που έχει 18χρονη εμπειρία στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.
Η μεγάλη έκθεση της KfW IPEX στη χρηματοδότηση κρουαζιερόπλοιων αποτελεί εξαίρεση στον γερμανικό ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος παραδοσιακά επικεντρώνεται στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και γενικά στα πλοία μεγάλου όγκου.
Στα τέλη Μαρτίου, ο κ. Βάιμπερς αύξησε το μερίδιο της χρηματοδότησης κρουαζιερόπλοιων στο 51% του συνολικού χαρτοφυλακίου δανείων στη ναυτιλία από το 32% το 2009, όταν η χρηματοπιστωτική κρίση οδήγησε την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση και προκάλεσε πλήγμα στον ευρύτερο κλάδο.