Το 2020 βρίσκεται πολύ κοντά και παρόλα αυτά δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία εγγύηση ότι ασφαλή συμμορφούμενα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας 0,5% σε θείο θα υπάρχουν διαθέσιμα στις πραγματικά αναγκαίες ποσότητες παγκοσμίως, σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο ίδιος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση του ΙΜΟ (Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΟΗΕ) να αναγνωρίζει πλήρως ότι την ευθύνη για την παροχή ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων την έχει η αλυσίδα εφοδιασμού.
Όπως πρόσθεσε, «αυτή η δυσχερής κατάσταση, όπου ο IMO υιοθέτησε έναν παγκόσμιο κανονισμό, τον οποίο τα πλοία διεθνώς υποχρεούνται να εφαρμόσουν χωρίς όμως να μπορούν να το κάνουν με τις απαιτούμενες εγγυήσεις ασφάλειας, διότι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς (όπως πετρελαϊκές εταιρείες, διυλιστήρια, προμηθευτές καυσίμων), η δραστηριότητα των οποίων δεν ρυθμίζεται από τον IMO, δεν έχουν ανταποκριθεί στις σχετικές υποχρεώσεις τους, δεν είναι ανεκτή και έχει δημιουργήσει μία σοβαρή ανωμαλία και αρνητικό προηγούμενο που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο».
Στην ανακοίνωσή της, η Ένωση χαιρετίζει θερμά την απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC 101) (Λονδίνο, 5-14 Ιουνίου 2019) του IMO να εγκρίνει σχέδιο δράσης για υποχρεωτικά μέτρα με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων αναφορικά με τη χρήση αποθειωμένων καυσίμων.
Επίσης, χαιρετίζει τη σύσταση προς τις κυβερνήσεις των κρατών, ως θέμα προτεραιότητας, να αναλάβουν, μεταξύ άλλων, δράση κατά των προμηθευτών πετρελαϊκών καυσίμων σε επιβεβαιωμένες περιπτώσεις παράδοσης πετρελαίου, το οποίο δεν συμμορφώνεται με το ελάχιστο απαιτούμενο από τη Διεθνή Σύμβαση (ΔΣ) SOLAS σημείο ανάφλεξης.
Τα κράτη σε όλον τον κόσμο παροτρύνονται να αξιοποιήσουν πλήρως αυτήν την απόφαση ως ένα σημαντικό εργαλείο για την άμεση λήψη μέτρων για την ασφάλεια των πλοίων.
Η MSC 101 αποφάσισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να εφαρμοστεί ένα κατάλληλο σχέδιο δράσης για την αντιμετώπιση όλων των κρίσιμων παραμέτρων που επηρεάζουν την ασφάλεια των καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προκύπτουν μετά από ανάμειξη καυσίμων στην ξηρά (blended fuels), λαμβάνοντας υπόψη σε όλες τις περιπτώσεις την τελευταία έκδοση βιομηχανικών προτύπων (π.χ. ISO 8217:2017 και ISO/PAS όταν θα γίνει διαθέσιμο).
Επίσης, αναγνώρισε αδιαμφισβήτητα την ευθύνη των προμηθευτών για την παροχή ασφαλών καυσίμων, συμπεριλαμβάνοντας στο σχέδιο δράσης την υποχρεωτική απαίτηση για γραπτή επιβεβαίωση των προμηθευτών καυσίμων ότι κάθε παρτίδα καυσίμου που παραδίδουν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της Διεθνή Συνθήκη SOLAS και ζητώντας τη λήψη μέτρων από τις κυβερνήσεις όταν δεν πληρούνται οι απαιτήσεις σημείου ανάφλεξης (flashpoint).
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι εμπορικά συμφέροντα δεν υπερίσχυσαν των επειγουσών και πραγματικών ανησυχιών για τα ζητήματα ασφάλειας και ευθύνης που σχετίζονται με τα ναυτιλιακά καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο, οι οποίες είχαν εκφραστεί πρωτίστως και με έμφαση από την ΕΕΕ», τονίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ.