Στην απελευθέρωση των θαλάσσιων ενδομεταφορών (cabotage) σε ξένους μεταφορείς προχώρησε η Κίνα, με την Maersk να αποτελεί την πρώτη ναυτιλιακή που προσεγγίζει κινεζικό λιμάνι υπό το καθεστώς αυτό.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, φορτωμένο με 27 containers από το Βανκούβερ του Καναδά το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Merete Maersk», αποτέλεσε το πρώτο πλοίο ξένου μεταφορέα που μετέφερε διεθνές cargo από το terminal Yangshan της Σαγκάης προς το Tianjin.
«Είμαστε περήφανοι που είμαστε η πρώτη ξένη εταιρεία που εφαρμόζει με επιτυχία τέτοιου είδους θαλάσσια μεταφορά στην Κίνα. Η μεταφόρτωση στη Σαγκάη μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μέσω βελτιστοποιημένων δικτύων και θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει μερικούς από τους παράγοντες που σχετίζονται με τα σημεία συμφόρησης στις κινεζικές εφοδιαστικές αλυσίδες, μειώνοντας τους χρόνους διέλευσης, και τις εκπομπές και απελευθερώνοντας πρόσθετη χωρητικότητα για τους πελάτες μας.
Εκτιμούμε αυτήν την πρωτοβουλία των κινεζικών Αρχών. Είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτιστοποίηση των κανονισμών και ελπίζουμε ότι θα χρησιμεύσει ως παράδειγμα σε μέρη, όπου εξακολουθούν να υπάρχουν περιορισμοί», σχολίασε ο Soren Skou CEO της A.P. Moller – Maersk.
Η μεταφορά από το Yangshan στο Tianjin είναι αποτέλεσμα του συνολικού σχεδίου του Κρατικού Συμβουλίου της Κίνας για το 2019 για την ενίσχυση της ανάπτυξης του διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου στη Σαγκάη.
Τον Νοέμβριο του 2021, το υπουργείο Μεταφορών της Κίνας ανακοίνωσε ότι η απελευθέρωση των θαλάσσιων ενδομεταφορών θα επιτραπεί δοκιμαστικά μέχρι το τέλος του 2024. Με βάση των όρων αμοιβαιότητας τρίτων χωρών και την εκπλήρωση πολλών πρόσθετων κριτηρίων, οι ειδικευμένοι μεταφορείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν ιδιόκτητα πλοία για να πραγματοποιήσουν αυτού του είδους τη μεταφορά μεταξύ του Yangshan και των λιμανιών της βόρειας Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των Dalian, Tianjin και Qingdao.
Να σημειωθεί ότι, στην Κίνα, οι διεθνείς μεταφορές φορτίου μεταξύ δύο κινεζικών λιμανιών θεωρούνταν ενδομεταφορές και ως εκ τούτου απαγορευόταν αυστηρά για ξένους μεταφορείς.
Εκτιμάται ότι, η βελτιστοποίηση του δικτύου και ο μικρότερος χρόνος διέλευσης θα μειώσουν επίσης το αποτύπωμα CO2 των εμπλεκόμενων στις θαλάσσιες μεταφορές.