Σχεδόν 2,5 ώρες κράτησε, την Πέμπτη 24 Μαρτίου, η συνάντηση εκπροσώπων των οδικών μεταφορέων (ΟΦΑΕ) και διαμεταφορέων (ΠΕΕΔ) με στελέχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με κύριο αντικείμενο την επιβολή επίναυλου καυσίμου από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τόσο στην Αδριατική, όσο και στο Αιγαίο Πέλαγος.
Του Φώτη Φωτεινού
To metaforespress.gr παρουσιάζει, κατ΄ αποκλειστικότητα, τα βασικά σημεία της καταγγελίας των οδικών μεταφορέων και διαμεταφορέων κατά συγκεκριμένων ακτοπλοϊκών εταιρειών (όμιλος Grimaldi που έχει εξαγοράσει τις Μινωικές Γραμμές, κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Superfast), οι οποίοι κατέθεσαν συγκεκριμένα στοιχεία και παραδείγματα για την άνοδο των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με την εφαρμογή επίναυλου καυσίμου.
Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των οδικών μεταφορέων και διαμεταφορέων αναφέρθηκαν και υποστήριξαν τα ακόλουθα:
-Επιβολή επίναυλου καυσίμου, που – όπως υπογράμμισαν – δεν προβλέπεται νομοθετικά και μάλιστα, με σταθερή αυξητική τάση, η οποία το τελευταίο τρίμηνο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Για παράδειγμα, υπάρχει δρομολόγιο με επίναυλο καυσίμου 300 ευρώ!
-Κοινή τιμολογιακή πολιτική μεταξύ εταιρειών, με τις αυξήσεις να ανακοινώνονται με μικρή χρονική διαφορά μεταξύ τους.
-Διακριτική εμπορική πολιτική προς τα αλλοδαπά οχήματα, τα οποία έχουν πιο προνομιακές τιμές έναντι των ελληνικών οχημάτων, βασισμένοι προφανώς στην προσέλκυση νέων πελατών, καθώς οι Έλληνες αυτοκινητιστές θεωρούνται ως «δεδομένοι» χρήστες της γραμμής.
-Έλλειψη διαθεσιμότητας κατά τους θερινούς μήνες, όπου αυξάνεται η τουριστική κίνηση, και χαμηλή προτεραιότητα στα ΦΔΧ, τα οποία πολλές φορές μένουν εκτός πλοίου.
-Αυθαίρετη μεταβολή του ωρολόγιου προγράμματος των δρομολογίων συγκεκριμένης εταιρείας, με πολύωρες καθυστερήσεις άνευ αντικειμενικού λόγου, το οποίο δημιουργεί ασυνέπεια στις παραδόσεις των εμπορευμάτων.
-Συνθήκες υγιεινής στους εσωτερικούς χώρους και στις καμπίνες των πλοίων της εταιρείας Grimaldi.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού φαίνεται ότι πρωτοκόλλησε τις καταγγελίες και τα στοιχεία που κατέθεσαν οι οδικοί μεταφορείς και, όπως όλα δείχνουν, η υπόθεση θα διερευνηθεί.
Από την πλευρά τους, και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι αντιμέτωπες με την άνοδο του κόστους καυσίμων, με αποτέλεσμα την εφαρμογή ενεργειών, όπως ο επίναυλος καυσίμου, η συρρίκνωση δρομολογίων και ταχύτητας και η άνοδος των εισιτηρίων.
Είναι ενδεικτικό ότι ο τόνος πετρελαίου στοιχίζει σήμερα 900 ευρώ, από 480 ευρώ την περσινή περίοδο.
Γι΄ αυτό το λόγο, ο ΣΕΕΝ πραγματοποίησε συνάντηση, πριν από λίγες ημέρες, με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ζητώντας μέτρα στήριξης.