Από ρεκόρ σε ρεκόρ η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Στους 3 προβλήτες του Πειραιά (προβλήτας Ι του ΟΛΠ + προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ) διακινήθηκαν πέρσι περί τα 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,9 εκατ. το 2018.
Συγκεκριμένα, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ 0,49 εκατ., παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2018 και οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ 5,16 εκατ., έναντι 4,41 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 17%.
Για εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2021 στη μέγιστη χωρητικότητα, τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Η άνοδος της κίνησης και τα σημάδια κορεσμού επαναφέρουν στο προσκήνιο την ανάγκη δημιουργίας του 4ου προβλήτα.
Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 10 εκατ., σηματοδοτώντας την αναρρίχηση του ΟΛΠ στην 3η θέση της Ευρώπης.
Η Cosco δίνει ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία του 4ου προβλήτα και γι΄αυτό το λόγο ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang διεξάγει, το τελευταίο διάστημα, μπαράζ συναντήσεων, προκειμένου να πείσει τις τοπικές κοινωνίες για την αναγκαιότητα της επένδυσης.
Σημειώνεται ότι η δημιουργία του τέταρτου προβλήτα, με την επέκταση του προβλήτα Ηρακλέους V και του προβλήτα Γ2 προς το νότο απορρίφθηκε, από την ΕΣΑΛ, ως μη ώριμη πρόταση στο αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ, ο οποίος πρόκειται να την επανακαταθέσει.
Φώτης Φωτεινός