Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi μεγαλώνει περαιτέρω το βιβλίο παραγγελιών του, με την προσθήκη δύο ακόμη πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier).
Υπενθυμίζεται ότι, τον περασμένο Ιανουάριο, η ναυτιλιακή υπέγραψε συμφωνία με την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και την China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC) για την κατασκευή 5 πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.
Ωστόσο, προ ολίγων ημερών, ο όμιλος αποφάσισε να ασκήσει το δικαίωμα προαίρεσης για 2 ακόμη ίδια πλοία.
Με μήκος 200 μ., πλάτος 38 μ. και χωρητικότητα 9.000 CEU, τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών και οχημάτων ορυκτών οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, φορτηγά κ.λπ.), καθώς και άλλους τύπους φορτίων βαριάς έλασης (βάρους έως 250 τόνους).
Θα είναι εξοπλισμένα με νέο τύπο ηλεκτρονικού κινητήρα, του οποίου η κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του. Χάρη στα συστήματα μείωσης των εκπομπών τους, τα νέα πλοία θα συμμορφώνονται με τα πιο αυστηρά όρια που έχουν θεσπιστεί σε διεθνές επίπεδο για τις εκπομπές CO2, NOx και SOx.
Χάρη στις σχεδιαστικές καινοτομίες και σύγχρονους κινητήρες και τα συστήματα, ο δείκτης εκπομπών CO2 ανά μονάδα φορτίου που μεταφέρεται μειώνεται σημαντικά – έως και 50% χαμηλότερος από αυτόν των άλλων πλοίων PCTC που εκμεταλλεύεται αυτή τη στιγμή ο όμιλος Grimaldi.
Επιπλέον, τα νέα πλοία έλαβαν την πιστοποίηση του RINA (Ιταλικός Νηογνώμονας) για ενδεχόμενη μετατροπή για χρήση αμμωνίας ως καύσιμο.
Η αξία της συμφωνίας με το κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευή των 7 PCTC υπερβαίνει τα 630 εκατ. δολ., με τον ιταλικό ναυτιλιακό όμιλο να σημειώνει ότι «αυτή η επένδυση αποτελεί μέρος του μαζικού σχεδίου ανανέωσης στόλου του ομίλου Grimaldi, που περιλαμβάνει 26 υπό ναυπήγηση πλοία: 17 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων έτοιμα για αμμωνία, 5 μονάδες ro-ro πολλαπλών χρήσεων κατηγορίας “G5”, 2 υβριδικά ro-ro κατηγορίας “GG5G” και 2 πλοία ro-pax κατηγορίας «Superstar» για τη θυγατρική του Finnlines».
Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Grimaldi, Emanuele Grimaldi, επεσήμανε: «η επένδυση στο σχεδιασμό και την κατασκευή τέτοιων μεγάλων, φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων όπως αυτές οι νέες μονάδες PCTC που είναι έτοιμες για αμμωνία, σημαίνει ότι θα συνεισφέρουμε στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου και στην οικολογική μετάβαση του ναυτιλιακού τομέα».
Σύμφωνα με τον ίδιο, «το έργο εκσυγχρονισμού του στόλου μας είναι εξαιρετικά φιλόδοξο, αλλά αυτό είναι το είδος των πρωτοβουλιών που χρειάζεται ο κλάδος μας για να αντιμετωπίσει την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, μια από τις πιο επείγουσες και απαιτητικές προκλήσεις της εποχής μας».
Να σημειωθεί ότι, η παράδοση των 2 PCTC έχει προγραμματιστεί για το 2026. Ενώ, όπως και τα άλλα 5 αδελφά πλοία τους, θα δρομολογηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής, Άπω Ανατολής, για να καλύψουν τις μεταφορικές απαιτήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Β. Βεγιάζη