Αυξημένα έσοδα και κέρδη παρουσίασε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πρώτο 6μηνο του έτους, απόρροια της ενίσχυσης των μεγεθών των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμένα.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 16,7% (στα 34,3 εκατ. ευρώ), ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου κατά 20,7% (στα 10,9 εκατ. ευρώ) και οι τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρα & ακτοπλοΐα) σημείωσαν επίσης σημαντικές αυξήσεις κατά 11,0% και 108,5% αντίστοιχα (στα 2,1 εκατ. ευρώ και 0,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Τα οικονομικά μεγέθη
Κατά τη διάρκεια της εξαμηνιαίας περιόδου έως τις 30 Ιουνίου 2024, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ΟΛΘ ανήλθε σε 48,4 εκ., υψηλότερος κατά 17,3% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών των 41,2 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Για τη μητρική εταιρεία, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 48,3 εκ., υψηλότερος κατά 17,4% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών των 41,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Κατά την περίοδο αυτή, τα έσοδα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 16,7%, από 29,4 εκ. σε 34,6 εκ., ενώ τα έσοδα από τον συμβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 20,7%, από 9,0 εκ. σε 10,9 εκ.
Το περιθώριο μικτού κέρδους ως % των πωλήσεων ήταν 46,4% για τον Όμιλο και την εταιρεία για την εξαμηνιαία περίοδο έως τις 30 Ιουνίου 2024, έναντι 42,1% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι για τον Όμιλο και την εταιρεία.
Οι φορτοεκφορτώσεις
Ο αριθμός των φορτοεκφορτώσεων που διεκπεραιώθηκαν στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας αυξήθηκε κατά 4,4%, από 158.344 πέρυσι σε 165.218 κατά την εξαμηνιαία περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Τα έσοδα ανά κίνηση στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 11,86% από 185,84 ευρώ ανά κίνηση το 2023 σε 207,88 ευρώ ανά κίνηση το 2024.
Η αύξηση στα έσοδα οφείλεται κυρίως στην αναπροσαρμογή του τιμοκαταλόγου που τέθηκε σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου 2024.
Ο αριθμός των τόνων που διακινήθηκαν στον σταθμό συμβατικού λιμένα αυξήθηκε κατά 21,0%, από 1.285.962 τόνους σε 1.555.557 τόνους και συνέβαλε στην αύξηση των εσόδων σε σχέση με το 2023. Τα έσοδα ανά τόνο μειώθηκαν οριακά από 7,00 ευρώ στις 30 Ιουνίου 2023, σε 6,99 ευρώ στις 30 Ιουνίου 2024.
Οι παράγοντες αβεβαιότητας
Όπως αναφέρει ο ΟΛΘ, για μια συνολική εκτίμηση των σημαντικών παραγόντων που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα λειτουργικά αποτελέσματα του Ομίλου, σε συνέχεια των όσων αναφέρονται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας της 31.12.2023, εξακολουθούν να υφίστανται οι συρράξεις τόσο στην Ουκρανία όσο και στην Λωρίδα της Γάζας.
Επίσης, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συντελεί και αυτή αρνητικά στο μακροοικονομικό και χρηματοπιστωτικό περιβάλλον, παράλληλα με την ενεργειακή κρίση, την αύξηση του ενεργειακού κόστους, αλλά και τις πληθωριστικές πιέσεις.
Όπως υπογραμμίζει ο ΟΛΘ, η εμπόλεμη κατάσταση στην Ουκρανία και στην Λωρίδα της Γάζας, αλλά και η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά τις δραστηριότητες της εταιρείας για το 2024, καθώς η εταιρεία δεν έχει ιδιαίτερη έκθεση σε αυτές τις αγορές, ούτε έχουν επιβληθεί άλλα μέτρα που επηρεάζουν τις δραστηριότητές της.
Επιπλέον, η διοίκηση παρακολουθεί την επίδραση από τις αυξανόμενες τιμές των εμπορευμάτων και το αυξημένο κόστος πρώτων υλών/ενέργειας, ωστόσο η επίδραση αυτών δεν θεωρείται σημαντική.
Οι προοπτικές
Ο ΟΛΘ, όπως αναφέρει, θεωρεί ότι διαθέτει τους ανθρώπινους πόρους, την εμπειρία στη διαχείριση λιμένων και την οικονομική δυνατότητα να εφαρμόσει με επιτυχία τη στρατηγική του.
Το Διοικητικό Συμβούλιο αναμένει ότι η απόδοση στο 2ο εξάμηνο του 2024 θα συνεχίσει σύμφωνα με την θετική τάση του 1ου εξαμήνου του έτους, ότι το πρόγραμμα των επενδύσεων θα επιταχυνθεί και δεν αναμένεται σημαντική μεταβολή στις εργασίες του Ομίλου.
Τέλος, ο Όμιλος εξακολουθεί και βρίσκεται εν αναμονή της έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την απόκτηση του 67% των μετοχών του «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.» (ΟΛΒ Α.Ε.), σε συνέχεια της ανακήρυξής της ΟΛΘ Α.Ε. ως «Προτιμητέου Επενδυτή» από το ΤΑΙΠΕΔ τον Σεπτέμβριο του 2023.