Αυστηρότερους στόχους για τη ταχύτερη μείωση των αερίων θερμοκηπίων από τη ναυτιλία ζήτησε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά, σε παρέμβασή της στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού TRAN.
H συνεδρίαση είχε θέμα την ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την τελευταία, 78η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αρμόδιας γενικής διεύθυνσης DG MOVE.
Στην παρέμβασή της η κα Κουντουρά χαιρέτισε την απόφαση της συνεδρίασης του ΙΜΟ με την οποία ορίζεται η Μεσόγειος ως νέα ζώνη ελέγχου εκπομπών θειωδών αερίων, με στόχο την περιβαλλοντική προστασία και την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, και ζήτησε να επισπευσθούν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε η απόφαση να έχει εφαρμοστεί πριν το 2025.
Για το κρίσιμο ζήτημα της μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία, που βρίσκεται σε διαπραγμάτευση, η κα Κουντουρά αναφέρθηκε τόσο στην καθυστέρηση του κλάδου να λάβει μέτρα αλλά και στην αργή ανταπόκριση του ΙΜΟ.
Δεδομένων αυτών των καθυστερήσεων στον κλάδο, η Ευρωβουλευτής ζήτησε από την Κομισιόν να ηγηθεί των προσπαθειών για πιο αυστηρούς ελέγχους στην τήρηση της Συμφωνίας του Παρισίου για το κλίμα.
Η παρέμβαση της Έλενας Κουντουρά στην TRAN
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την σημαντική ενημέρωση που μας παρέχει η επιτροπή σε τακτά χρονικά διαστήματα για τις εξελίξεις στον IMO.
Η τελευταία, εβδομηκοστή όγδοη συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ήταν ιδιαίτερα σημαντική.
Xαιρετίζω την απόφαση να οριστεί η Μεσόγειος ως νέα ζώνη ελέγχου εκπομπών θειωδών αερίων. O έλεγχος των αερίων αυτών θα συμβάλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε μία θάλασσα με πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα στα παράλια της οποίας ζουν επίσης εκατομμύρια άνθρωποι.
Πρέπει λοιπόν να εξασφαλίσουμε την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και θα ήθελα να ρωτήσω πότε είναι το νωρίτερα που θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ η ζώνη ελέγχου; Πρέπει να γίνουν προσπάθειες για να εφαρμοστεί πριν το 2025.
Θα ήθελα να σταθώ και στις διαπραγματεύσεις για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Φαίνεται ότι πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν να αναθεωρηθεί ο στόχος για μείωση αερίων θερμοκηπίου κατά 50% έως το 2050. Η καθυστέρηση του κλάδου να λάβει μέτρα για την κλιματική κρίση σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνει μεγαλύτερες προσπάθειες και πιο γρήγορα. Ο χρόνος περνάει και ο IMO ακολουθεί την πάγια τακτική της καθυστέρησης.
Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω αν η Κομισιόν αναλαμβάνει την ευθύνη όχι μόνο να συμμετέχει αλλά και να ηγείται των προσπαθειών για πιο αυστηρούς στόχους που να σέβονται τη Συμφωνία του Παρισιού και να μας δώσετε μια πιο λεπτομερή ενημέρωση από την εισαγωγική σας ομιλία κυρίως ως προς το πως εξελίσσονται οι πολιτικοί συσχετισμοί.