Αύξηση 7,5% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων αναμένει, εφέτος, η Ελλάδα, με το βλέμμα στην… Τουρκία.
Στο εφετινό Posidonia Sea Tourism Forum, στο οποίο – μεταξύ άλλων – χορηγός επικοινωνίας είναι το metaforespress.gr, στα βασικά θέματα που θα συζητηθούν είναι η επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και η επιστροφή της Disney Cruise Line.
Πρόκειται για ορισμένους από τους παράγοντες που συμβάλλουν στην βελτίωση των μεγεθών της κρουαζιέρας, όπως υποδεικνύεται από την αναμενόμενη αύξηση 7,5% των προσεγγίσεων στα ελληνικά λιμάνια τη φετινή σεζόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Πέρσι, οι επιβάτες κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 8,5%, καθώς ανήλθαν στις 746 χιλιάδες, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ταξίδεψαν 30 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 5%, σε σχέση με το 2017.
Για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα, με την προϋπόθεση της γεωπολιτικής σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, ανοίγονται «νέοι δρόμοι», λόγω και της υποπαραχώρησης σταθμών κρουαζιέρας, έπειτα από το πρόσφατο νομοσχέδιο για τα περιφερειακά λιμάνια.
Οι δηλώσεις
Σύμφωνα με τον κ. Θεόδωρο Βώκο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε.: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».
Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, η Διεθνής Ένωση Εταιριών Κρουαζιέρας CLIA Europe και η Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise θα διοργανώσουν σημαντικές συναντήσεις με παράγοντες του κλάδου. Συνολικά εκτιμάται ότι το Posidonia Forum θα προσελκύσει 600 και πλέον συνέδρους και εκθέτες από περισσότερες από 20 χώρες.
Στο διήμερο Φόρουμ, που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδια τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.
Επιπλέον, στο σεμινάριο που διοργανώνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), διευθυντές αγορών και τεχνικοί διευθυντές από τη Royal Caribbean Cruises και τη Silversea Cruises θα συζητήσουν διεξοδικά τις διαδικασίες προμηθειών του κλάδου με τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού που ενδιαφέρονται να προμηθεύσουν τη βιομηχανία κρουαζιέρας με τα προϊόντα τους.
Tη σημασία της ανάπτυξης της αγοράς κρουαζιέρας στην Ελλάδα θα αναλύσει η MSC Cruises στο πλαίσιο των σεμιναρίων για ταξιδιωτικούς πράκτορες που θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Συνδέσμων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (fedHATTA).
O Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Λαμπρίδης, μεταφέροντας το μήνυμα του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Φώτη Κουβέλη, δήλωσε:
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αντιμετωπίζει με ιδιαίτερα θετικό τρόπο το γεγονός ότι στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum θα εξετασθούν-μεταξύ άλλων- τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν στην κρουαζιέρα για την προσαρμογή στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.
Για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί πάγια θέση, ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος».
Ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού, κ. Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε:
«Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting. Εκδώσαμε τα πρώτα στην Ελλάδα Προεδρικά Διατάγματα (Χίου, Αλίμου και Πύλου) για την έγκριση χωροθέτησης μαρινών μεσαίου και μεγάλου μεγέθους σε περιοχές υπό ειδικό χωροταξικό καθεστώς προστασίας.
Με τη διαχείριση κρίσης που ακολουθήσαμε τα προηγούμενα χρόνια και στρατηγικές κινήσεις μας, καταφέραμε να συγκρατήσουμε τα μερίδιά μας στην κρουαζιέρα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις σε γειτονικούς προορισμούς, που επηρέασαν τα προγράμματα των διεθνών ομίλων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου».
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κ. Θεόδωρος Κόντες, σημείωσε: «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation.
Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».
Σύμφωνα με την κα Μαρία Δεληγιάννη, Εκπρόσωπο Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIA, «Τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δις έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, έχουν φτάσει τα €65 ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, €139, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».
Και ο κλάδος του yachting θα βρίσκεται, φυσικά, στα κύρια θέματα της ατζέντας του Φόρουμ, με επίκεντρο τις μαρίνες και ειδικότερα τις διαδικασίες για επιτυχημένες ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις σε υποδομές και ζητήματα νομοθετικού πλαισίου. Άλλο θέμα με ιδιαίτερη βαρύτητα είναι η κατάσταση της βιομηχανίας ναυπήγησης, συντήρησης και επισκευής σκαφών στην περιοχή.
Η διοργάνωση συνεισφέρει, επίσης, σημαντικά στην ανάδειξη των ευκαιριών καριέρας και των προοπτικών απασχόλησης στο συγκεκριμένο κλάδο για τη νέα γενιά, καθώς για άλλη μια φορά η Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε. ενώνει τις δυνάμεις της με το Young Executives Shipping (YES) Forum.
Επιπλέον, στην εκδήλωση Blue Growth, νέοι επιχειρηματίες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν επιχειρηματικά πλάνα με σκοπό την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων για τις νεοφυείς επιχειρήσεις τους.
Η Blue Growth είναι ένας οργανισμός που ασχολείται με την προώθηση επιχειρηματικών ιδεών σε σχέση με τους θαλάσσιους και υδάτινους πόρους σε τοπική κλίμακα, μέσω της υιοθέτησης μιας περιβαλλοντικής και οικονομικής προσέγγισης.