Στα 58,5 εκατ. ευρώ ανήλθε, το 2018, ο κύκλος εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), έναντι των 54,2 εκατ. το 2017, σημειώνοντας αύξηση 7,9%.
Τα έσοδα, ανά λειτουργικό τομέα, διαμορφώθηκαν στα 37,9 εκατ. για τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) που αντιστοιχούν στο 64,8% του κύκλου εργασιών, στα 18,9 εκατ. για τον Συμβατικό Λιμένα που αντιστοιχούν στο 32,3% του κύκλου εργασιών, στις 223 χιλ. για την επιβατική κίνηση που αντιστοιχούν στο 0,4% του κύκλου εργασιών και στα 1,49 εκατ. για την Εκμετάλλευση Χώρων που αντιστοιχούν στο 2,5% του κύκλου εργασιών.
Αναφορικά με την κερδοφορία, σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση, σημειώθηκε αύξηση σε όλα τα μεγέθη.
Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη, EBITDA, διαμορφώθηκαν στα 27,6 εκατ. το 2018, έναντι 18,85 εκατ. του 2017, σημειώνοντας αύξηση 46,4%, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 47,2%, επί του κύκλου εργασιών.
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 24,7 εκατ. το 2018, έναντι 12,5 εκατ. του 2017, σημειώνοντας σημαντική αύξηση 98,2%, με το σχετικό περιθώριο επί του κύκλου εργασιών να διαμορφώνεται στο 42%.
Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 17,15 εκατ. το 2018, έναντι 7,2 εκατ. του 2017, σημειώνοντας υπερδιπλασιασμό και αύξηση κατά 136,8%, με το σχετικό περιθώριο να διαμορφώνεται στο 29,3%, επί του κύκλου εργασιών.
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, «η σημαντικά βελτιωμένη κερδοφορία οφείλεται σε σειρά παραμέτρων. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε σημαντική βελτίωση της αποδοτικότητας της λειτουργίας των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού της Εταιρείας, σε συνδυασμό με αυξημένη κίνηση, τόσο στον Σ.ΕΜΠΟ, όσο και στο Συμβατικό Λιμάνι.
Ακολούθως, απαιτήθηκαν σημαντικά χαμηλότερες απομειώσεις περιουσιακών στοιχείων, καθώς και σημαντικά χαμηλότερες προβλέψεις, δεδομένης της συντηρητικής πολιτικής το προηγούμενο Οικονομικό Έτος.
Η ΟΛΘ ΑΕ εξακολουθεί και παρουσιάζει μηδενικό δανεισμό, υποστηριζόμενη σε ιδιαίτερα ισχυρή ταμειακή βάση, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα την 31.12.2018 να ξεπερνούν τα 91 εκατ.
Από τα προσωρινά στοιχεία διακίνησης του α’ τριμήνου του 2019, παρατηρείται πως η αύξηση στους όγκους διακίνησης, ακολουθεί την θετική τάση του 2018.
Προτεραιότητες της νέας διοικητικής ομάδας αποτελούν η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων, ύψους 180 εκατ., η περαιτέρω αύξηση της αποδοτικότητας και της εύρυθμης λειτουργίας και η ευθυγράμμιση της πολιτικής τιμολόγησης στα επίπεδα των συνθηκών της αγοράς.
Εκτιμώντας τα ανωτέρω, αποτελεί βασικό και σταθερό στόχο η περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και συνακόλουθα, η διαρκής αύξηση της αξίας της εταιρείας».
Στο δ’ τρίμηνο του 2019 εγκαθίστανται ανάδοχος για την επέκταση της 6ης προβλήτας
Εντός του δ’ τριμήνου του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος, που θα αναλάβει την επέκταση της 6ης προβλήτας στον Οργανισμό, με προοπτική το έργο να ξεκινήσει στο τέλος του έτους και να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023.
Τα παραπάνω γνωστοποίησαν, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης και στελέχη της εταιρείας, στη διάρκεια παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών της σε αναλυτές.
Μάλιστα, ο κ. Θεοφάνης εξέφρασε την ελπίδα η ολοκλήρωση του έργου της 6ης προβλήτας, που θα επιτρέψει την προσέγγιση μεγάλων πλοίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, να συμπέσει χρονικά με εκείνη των σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμένος, ώστε το τρένο να εξυπηρετεί επαρκώς τις μεταφορικές ανάγκες του αναβαθμισμένου λιμανιού.
Το έργο στην 6η προβλήτα αφορά ουσιαστικά την επέκταση του κρηπιδώματος 26 και τη συνακόλουθη αύξηση της δυναμικότητας υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων και προβλέπεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας, ανοίγοντας τον δρόμο για την υποδοχή πλοίων mainliners.
Επισημάνθηκε ακόμη ότι ο Οργανισμός πέτυχε, πέρυσι, ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση containers, αφού διακινήθηκαν 424.500 TEUs, έναντι 401.947 TEUs το 2017 και 349.990 το 2014.