Απλουστεύεται και βελτιώνεται η ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων, καθώς τo Συμβούλιο της ΕΕ προχώρησε στην τελική έγκριση τριών νομικών κειμένων, ανάβοντας έτσι το «πράσινο φως».
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Η εν λόγω δέσμη μέτρων – αφορά τροποποίηση των Οδηγιών 2009/45/ΕΚ, 98/41/ΕΚ και κατάργηση της 1999/35/ΕΚ – διασφαλίζει ότι οι κανόνες είναι σαφείς, αναλογικοί και παρέχουν ένα κοινό επίπεδο ασφάλειας στους Ευρωπαίους πολίτες.
Για παράδειγμα, μόλις εφαρμοστούν πλήρως από τα κράτη-μέλη, όλες οι αρμόδιες Αρχές θα έχουν άμεση πρόσβαση σε δεδομένα επιβατών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και όλα τα επιβατηγά πλοία, μήκους άνω των 24 μέτρων, που κατασκευάζονται από χάλυβα και αλουμίνιο, θα είναι σύμφωνα με τα κοινά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφαλείας.
Η Επίτροπος αρμόδια για θέματα μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, δήλωσε επ’ αυτού: «Η υιοθέτηση αυτών των νέων κανόνων ασφάλειας είναι ένα σημαντικό επίτευγμα για τη χρονιά που διανύουμε.
Όταν οι πολίτες περιμένουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση να τους προστατεύσει, εμείς στέλνουμε ένα σαφές μήνυμα: η ασφάλειά σας είναι προτεραιότητά μας. Χαιρετίζω την εποικοδομητική προσέγγιση όλων των πλευρών που επέτρεψαν την επίτευξη της συμφωνίας αυτής».
Η εγκριθείσα δέσμη μέτρων είναι αποτέλεσμα των προτάσεων που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον Ιούνιο του 2016, ως συνέχεια συστάσεων κατά τον έλεγχο της καταλληλότητας και της αποτελεσματικότητας της ενωσιακής νομοθεσίας, μέσω του ευρωπαϊκού προγράμματος REFIT.
Η επικαιροποίηση έγινε από τα ευρήματα που προέκυψαν, συμπεριλαμβανομένων των ατυχημάτων και των τεχνολογικών εξελίξεων.
Οι νέοι κανόνες προβλέπουν ευκολότερη συμμόρφωση για τους operators, καθώς και καλύτερη επιτήρηση και εφαρμογή για τις εθνικές αρμόδιες Αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που θα συνεπικουρούνται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).