Κατατίθενται σήμερα οι εκδηλώσεις αρχικού ενδιαφέροντος για την υπο-παραχώρηση για 40 έτη του Φίλιππος Β’ στο λιμάνι της Καβάλας.
Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες του metaforespress.gr, εκδήλωση ενδιαφέροντος θα καταθέσει η Goldair, αλλά με διαφορετικούς εταίρους σε σύγκριση με την κοινοπραξία του λιμένα Αλεξανδρούπολης και πιθανότατα, ο ΟΛΘ.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια / περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ.
Έχει προηγηθεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, με 4 σχήματα να κατέρχονται στον διαγωνισμό.
Τι περιλαμβάνει ο διαγωνισμός για το λιμάνι της Καβάλας
Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, ο διαγωνισμός προβλέπει την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του «Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.» (ΟΛΚ Α.Ε.).
Η υπο-παραχώρηση περιλαμβάνει:
– τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,
– μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,
– τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη,
– την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και
– συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.
Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.
Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη.
Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 23 Οκτωβρίου.
Οι προεπιλεγέντες επενδυτές, οι οποίοι θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια / περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ, οφείλουν να έχουν δραστηριοποιηθεί σε τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τομείς:
Η απαιτούμενη τεχνική εμπειρία αποδεικνύεται με την επίδειξη εμπειρίας τουλάχιστον τριών (3) συναπτών ετών, εντός της χρονικής περιόδου των τελευταίων πέντε (5) ετών από την υποβολή της δεσμευτικής προσφοράς, στη διαχείριση και λειτουργία ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων, ενός σταθμού γενικού φορτίου, ενός σταθμού εμπορευματοκιβωτίων ή συνδυασμού αυτών επί τη βάσει συμβάσεων παραχώρησης, σε ένα εμπορικό λιμάνι οπουδήποτε στον κόσμο, με χειρισμό όγκου φορτίου τουλάχιστον 200.000 τόνων/έτος ή 20.000 TEU/έτος, ή [χειρισμό όγκου φορτίου Ενδιαφερόμενου Μέρους (Τόνοι/έτος) / 200.000 + χειρισμό όγκου φορτίου Ενδιαφερόμενου Μέρους (ΤEU/έτος) / 20.000] >= 1,25, κατά μέσο όρο, κατά τη διάρκεια των παραπάνω τριών (3) ετών.