Δυναμική παρουσία στα δρώμενα της ευρωπαϊκής, και όχι μόνο, κρουαζιέρας ετοιμάζεται να διεκδικήσει ο Πειραιάς που φιλοξενεί ένα από τα δυναμικότερα cruise terminal της ανατολικής Μεσογείου.
Σε αυτό το πλαίσιο, έλαβε χώρα, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), συνάντηση της διευθύντριας Ανατολικής Μεσογείου της Cruise Lines International Association (CLIA), Μαρίας Δεληγιάννη, με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Βασίλη Κορκίδη, τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρο Καπράλο, και τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Εφοδιαστών Πλοίων, Νικόλαο Μαυρίκο.
Καλωσορίζοντας την εκπρόσωπο της CLIA, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε στη σημασία που προσλαμβάνει για την πόλη του Πειραιά και, ειδικότερα, για το Πειραϊκό επιχειρείν η, με γεωμετρική πρόοδο, αύξηση των κατάπλων κρουαζιερόπλοιων, αλλά και η χρήση του λιμένα ως home port από ένα μεγάλο αριθμό εξ αυτών.
Στην συζήτηση εξετάστηκε, σε πρώτη φάση, η δυνατότητα έντασης της παρουσίας του Πειραιά σε διεθνείς και ευρωπαϊκές διοργανώσεις που έχουν σαν αντικείμενο την κρουαζιέρα, καθώς και βασικές παράμετροι που θα εντυπώσουν τον Πειραιά ως προορισμό για το επιβατικό κοινό των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν στο λιμάνι.
Διαπιστώθηκε συναντίληψη για την αναγκαιότητα άσκησης εξωστρεφούς πολιτικής, μέσα από μία σειρά δράσεων, οι βασικοί άξονες των οποίων σκιαγραφήθηκαν, σε αυτή την πρώτη συνάντηση, με την εκπρόσωπο της CLIA.
Στόχος της καμπάνιας, που αναμένεται να τεθεί στα σκαριά προσεχώς, είναι η δυναμικότερη ενημέρωση των 54.000 ταξιδιωτικών πρακτόρων, αλλά και των 15.000 από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά γραφεία στον κόσμο και ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου που παρακολουθούν την CLIA και τις δράσεις της για τον Πειραιά.
Το Επιμελητήριο θα επιδιώξει μια συνολική παρουσία στον “κόσμο” της κρουαζιέρας, τόσο για το επιβατικό κοινό στο τουριστικό κομμάτι, όσο και για τις δυνατότητες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στον Πειραιά για τροφοεφοδιασμούς, ναυπηγοεπισκευές, προμήθειες ανταλλακτικών, ακόμη και δεξαμενισμών, κυρίως για τα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως home port.
Σύμφωνα με τις εταιρείες-μέλη της CLIA που λειτουργούν στην Ελλάδα, τα έξοδα ανά επιβάτη σε κάθε λιμάνι επιβίβασης στη χώρα μας μπορεί να φτάσουν τα 400 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό στα λιμάνια που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια εκτιμάται στα 100 ευρώ.
Επιπλέον, τα έξοδα ανεφοδιασμού, συντήρησης και προμήθειας των πλοίων είναι ένα πρόσθετο, πολύ σημαντικό έσοδο για τη χώρα, όπως τονίστηκε.
Εφέτος, ο ΟΛΠ θα καταγράψει ρεκόρ επιβατών homeporting για το 2023 και, βάσει των προκρατήσεων, θα αγγίξουν τις 600.000 χιλιάδες.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, είπε: «Σήμερα ανοίξαμε έναν δίαυλο επικοινωνίας με τον σημαντικότερο φορέα της κρουαζιέρας, με στόχο να αυξήσουμε το οικονομικό αποτύπωμα στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, καθώς υπάρχει μια πλειάδα υπηρεσιών που μπορούν να προσφερθούν στις εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στον Πειραιά. Πρέπει ο Πειραιάς να μπει στον χάρτη της κρουαζιέρας, όχι μόνο σαν προορισμός, αλλά ως λιμάνι που έχει να προσφέρει στον τομέα της κρουαζιέρας σε μια σχέση win-win για την πόλη και το πειραϊκό επιχειρείν».