Δημοσιεύθηκε η Ετήσια Έκθεση 2021-2022 της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Σε αυτήν παρουσιάζονται έρευνες και στατιστικά στοιχεία, που καταγράφουν τη διατήρηση της πρωτοκαθεδρίας της ελληνόκτητης ναυτιλίας στην παγκόσμια κατάταξη.
Επίσης, παρατίθενται οι βασικές θέσεις της ΕΕΕ για επίκαιρα θέματα της ναυτιλιακής πολιτικής, με ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα απανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ενώ προβάλλεται και η προσφορά της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας στην κοινωνία.
Η κατάταξη της Ελλάδας
Σύμφωνα με την έκθεση, η Ελλάδα παραμένει η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες με 5.514 πλοία ελέγχουν σήμερα περίπου το 21% του παγκόσμιου στόλου, σε όρους χωρητικότητας (dwt).
Στην ετήσια έκθεση καταγράφεται η αύξηση στην συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου κατά 45,8% σε σύγκριση με το 2014, ενώ ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, δηλαδή από το 2019, η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,4%2.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν:
-31,78% του παγκόσμιου στόλου πετρελαιοφόρων,
-25,01% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου,
-22,35% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG),
-15,60% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών & προϊόντων πετρελαίου,
-13,85% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς Υγροποιημένου Αερίου Πετρελαίου (LPG),
-9,33% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Όπως αναφέρεται, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέα, ενεργειακά αποδοτικά πλοία και σε φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό.
H μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,99 έτη) είναι χαμηλότερη από τον παγκόσμιο μέσο όρο (10,28 έτη).
Οι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες ανέρχονται σε 173 πλοία (από 104 πλοία το προηγούμενο έτος), που αντιστοιχούν σε 17,3 εκατομμύρια dwt.
Πάνω από το ένα τρίτο των πετρελαιοφόρων και σχεδόν ένα στα έξι πλοία μεταφοράς LNG, που ναυπηγούνται αυτή τη στιγμή στον κόσμο, θα παραδοθούν σε Έλληνες πλοιοκτήτες.
Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (27,6%) της ελληνόκτητης χωρητικότητας (σε dwt) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Παγκόσμιου προτύπου του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης κατά τη Σχεδίαση του πλοίου, τεχνικό μέτρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (IMO), το οποίο διασφαλίζει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για τα πλοία.