Επιστολή διαμαρτυρίας στον ΟΛΘ απέστειλαν μεταφορικές εταιρείες της Βορείου Ελλάδας, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά τους για τις καθυστερήσεις στις φορτώσεις των εμπορευμάτων, ζητώντας από τον Οργανισμό τη βελτίωση των σχετικών διαδικασιών.
Η επιστολή εστάλη στις 14 Φεβρουαρίου και κοινοποιήθηκε σε φορείς της Β. Ελλάδας, στη ΔΝΕ και στον ΣΥΝΔΔΕ&L.
Η επιστολή των μεταφορικών επιχειρήσεων της Β. Ελλάδας
Για πολλοστή φορά επανερχόμεθα στο ζήτημα της χαοτικής κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με τις απίστευτες καθυστερήσεις στις φορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και σε όλες γενικώς τις φορτώσεις εμπορευμάτων που διακινούνται από το λιμάνι με φορτηγά αυτοκίνητα.
Δυστυχώς, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις που έχουμε κατά καιρούς λάβει από στελέχη του Οργανισμού, ότι σύντομα θα λυθεί το πρόβλημα και θα επέλθει η πολυπόθητη ομαλότητα κι ευταξία, οι τριτοκοσμικές εικόνες στην Πύλη 16 του λιμανιού με τις ατελείωτες ουρές των φορτηγών είναι πλέον μόνιμες και σίγουρα δεν «περιποιούν τιμή» στο μεγαλύτερο λιμάνι της Βορείου Ελλάδος και των Βαλκανίων.
Ο καθημερινός συνωστισμός των φορτηγών στην είσοδο του λιμανιού είναι δυστυχώς ο αδιάψευστος μάρτυρας ότι το λιμάνι δεν λειτουργεί σωστά και οι προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα εκ του αποτελέσματος κρίνονται αποτυχημένες.
Τα ψηφιακά συστήματα διαχείρισης φορτίων και οι ψηφιακές πλατφόρμες για τα ηλεκτρονικά ραντεβού φορτώσεων μπορεί να φαίνονται και να ακούγονται ως στοιχεία προόδου και εκσυγχρονισμού του τρόπου λειτουργίας του λιμανιού, στην πράξη όμως και στην καθημερινότητα όταν συνδυάζονται με τις απαρχαιωμένες γραφειοκρατικές διαδικασίες, αποδεικνύονται δυσλειτουργικά και τραγικά αποτυχημένα.
Είναι πλέον καιρός να αποδεχθείτε το γεγονός ότι η μέθοδος ψηφιακού ορισμού ραντεβού για τις φορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων (T.A.S. – Truck Appointment System) που έχετε υιοθετήσει, δεν μπορεί να αποδώσει από μόνη της τα αναμενόμενα αποτελέσματα όπως μαρτυρά ο καθημερινός και πολύωρος συνωστισμός των φορτηγών στην είσοδο του λιμανιού.
Την λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας των ραντεβού την καταργεί στην πράξη ο παραδοσιακός και γραφειοκρατικού τύπου, έλεγχος των εγγράφων που προσκομίζουν οι οδηγοί των φορτηγών για τις φορτοεκφορτώσεις.
Δίχως ψηφιοποιημένα φορτωτικά έγγραφα και γρήγορο ψηφιακό έλεγχο τους από τα αρμόδια όργανα, τα ηλεκτρονικά ραντεβού είναι καταδικασμένα σε αποτυχία καθώς αντί να βοηθούν συμβάλλουν τελικώς στην πρόκληση ακόμη μεγαλύτερου χάους.
Παράλληλα με τις αποτυχημένες προσπάθειες ψηφιοποίησης των φορτοεκφορτώσεων και την διάψευση των εξαγγελιών για ένα «πράσινο» και φιλικό προς το περιβάλλον λιμάνι, η παντελής απουσία κάποιας μορφής διαχωρισμού και χωροθέτησης των φορτηγών που επιχειρούν να εισέλθουν όλα μαζί από την μια και μοναδική πύλη εισόδου στο λιμάνι, δημιουργεί τις αποκαρδιωτικές εικόνες των εγκλωβισμένων στην είσοδο φορτηγών που αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα.
Φυσικά σε όλα αυτά τα προβλήματα έρχεται να προστεθεί η μόνιμη αδυναμία να επιτευχθεί επάρκεια προσωπικού και τεχνικών μέσων στις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων αλλά και η αδυναμία να δοθεί η ενδεδειγμένη κι οριστική λύση για ταχύτερες κι αυτοματοποιημένες εντός λιμένος, τελωνειακές διεκπεραιώσεις, τις οποίες φιλοτίμως προσπαθεί σήμερα να καλύψει η διεύθυνση και το προσωπικό του αρμόδιου Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης.
Δυστυχώς όλες οι προαναφερόμενες δυσλειτουργίες, έχουν εγκλωβίσει την διακίνηση εμπορευμάτων και εν τέλει το ίδιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σ’ ένα φαύλο κύκλο απαξίωσης που πλήττει ανεπανόρθωτα την εμπορική κίνηση ολόκληρης την αγοράς της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος.
Κάθε περιθώριο ανοχής από την πλευρά μας έχει εξαντληθεί, καθώς αδυνατούμε να συνεχίσουμε άλλο να επωμιζόμαστε τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, αλλά και τα κόστη σε φθορές και καύσιμα που μας προκαλούν οι πολύωρες αναμονές για φορτώσεις από το λιμάνι.
Έχουμε πλέον όλοι μας συνειδητοποιήσει ότι η αδιέξοδη τακτική που εδώ και μήνες ακολουθούμε απορροφώντας όλες τις κοστολογικές αυξήσεις εξαιτίας των καθυστερήσεων στο λιμάνι (εκτίναξη των τιμών των καυσίμων – υπερωρίες στην απασχόληση οδηγών), μας οδηγεί με βεβαιότητα στην «οικονομική εξάντληση» με ότι αυτό συνεπάγεται για την τύχη των επιχειρήσεων μας αλλά και για τις εκατοντάδες οικογένειες των εργαζομένων μας.
Δυστυχώς οι δικαιολογίες προς τους πελάτες μας για τις καθυστερήσεις στις φορτώσεις έχουν προ πολλού εξαντληθεί και πλέον μας έχουν εξαντλήσει και οι καθημερινές μας απολογίες σε συνεργάτες, πελάτες αλλά και σ’ όλο τον εμπορικό κόσμο της πόλης, για μια κατάσταση που είναι πλέον μόνιμη και καθημερινή και για την οποία δεν φέρουμε καμία ευθύνη.
Οι δικαιολογίες και η απολογητική διάθεση μας στο πελατολόγιο και στον εμπορικό – επιχειρηματικό κόσμο που συναλλάσσεται με το λιμάνι, ουσιαστικά καλύπτουν και αποσιωπούν το αληθινό πρόβλημα και το αίτιο όλης αυτής της καταστάσεως που έχει δημιουργηθεί, γι αυτό πρόθεση μας είναι να σταματήσουμε πλέον να λειτουργούμε ως «κυματοθραύστης» των αντιδράσεων που θα έπρεπε να έχουν άλλους παραλήπτες.
Θεωρούμε ότι είναι πλέον καιρός να λάβετε άμεσες αποφάσεις και να προχωρήσετε σε δραστικές λύσεις, όπως η άμεση διακοπή του ψηφιακού ορισμού ραντεβού για τις φορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων (T.A.S. – Truck Appointment System) που αποδεδειγμένα όχι μόνο δεν αποδίδει αλλά προκαλεί με τον τρόπο που λειτουργεί, την τραγική κατάσταση που εμφανίζει το λιμάνι στις πύλες εισόδου των φορτηγών.
Από την πλευρά μας ως πρώτη αντίδραση και διαμαρτυρία για όλη αυτή την τραγική κατάσταση που βιώνουμε εδώ και τόσους μήνες με τις φορτώσεις στο λιμάνι, θα είναι η αποχή από όλες τις φορτώσεις σε ημερομηνίες που θα ανακοινώσουμε δεσμευόμενοι για έγκαιρη ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων φορέων και παραγόντων.
Παράλληλα εάν εξακολουθήσει η υφιστάμενη απαράδεκτη κατάσταση θα εξαναγκαστούμε σε αυξήσεις κομίστρων στις μεταφορές των εμπορευματοκιβωτίων καθώς είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να μετακυλήσουμε στην αγορά μέρος της αύξησης του κόστους της μεταφοράς που προκαλούν οι καθυστερήσεις στο λιμάνι, κόστος που μέχρι σήμερα επωμιζόμαστε κι απορροφούμε αγόγγυστα, παρά το γεγονός ότι δεν φέρουμε καμία ευθύνη για την εικόνα και την κατάσταση που επικρατεί με τις φορτοεκφορτώσεις των εμπορευματοκιβωτίων μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.