Παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευ. Αποστολάκη και του αν. υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στ. Πιτσιόρλα εγκαινιάστηκε η ανακαινισμένη Panamax size δεξαμενή «Βιολαντώ Γουλανδρή» των ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, κατά την τελετή ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Onex, Παναγιώτης Ξενοκώστας, δήλωσε «αυτή η δεξαμενή πίσω μου σήμερα σε πλήρη λειτουργικότητα και ανακαινισμένη, βρέθηκε μέσα στη θάλασσα βυθισμένη σκορπώντας θλίψη στους εργαζόμενους».
Ο κ. Ξενοκώστας ζήτησε από την πολιτεία να επισπεύσει τις διαδικασίες μεταβίβασης των μετοχών, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της εταιρείας, μία από τις οποίες είναι η πληρωμή 25 τουλάχιστον μισθών από την προηγούμενη εργοδοσία.
Στην παρέμβαση του ο υπουργός Άμυνας υπογράμμισε την σημασία που έχει η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και για τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας ως πυλώνα σταθερότητας και παρόχου ασφάλειας στη ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου κάτι που, όπως είπε, συνιστά ύψιστη εθνική προτεραιότητα.
Αναφέρθηκε στην άρρηκτη σχέση των Ελλήνων με το θαλάσσιο στοιχείο καθώς και στην κεφαλαιώδη αξία των νησιών στη γεωπολιτική αξία της χώρας.
Υπογράμμισε επίσης το σημαντικό διττό ρόλο της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, ως εθνικού κεφαλαίου και ως σημαντικού πυλώνα της οικονομίας.
Χαρακτήρισε το εγχείρημα στη Σύρο ως παράδειγμα για την αναζωογόνηση και την ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.
Ειδική μνεία έκανε στους διαχρονικούς δεσμούς των Ενόπλων Δυνάμεων με το Νεώριο Σύρου, ενώ επισήμανε τη συσχέτιση της εύρωστης αμυντικής υπόστασης της χώρας με τις στρατηγικές βιομηχανικές υποδομές, οι οποίες αποτελούν πολλαπλασιαστές ισχύος με άμεσα οφέλη για την επισκευαστική ικανότητα και διαθεσιμότητα του υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων.
Από την πλευρά του ο κ. Πιτσιόρλας στάθηκε ιδιαίτερα στο μέλλον, τονίζοντας ότι μετά τα μνημόνια και την κρίση, το Νεώριο αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα ανάπτυξης.
Αναφέρθηκε στο γεγονός της συσσωρευμένης σκόνης από αμμοβολές που αποτελούσε περιβαλλοντική βόμβα για το νησί για χρόνια, ενώ ήδη σήμερα, είπε, η μισή ποσότητα έχει απομακρυνθεί και στο πρόγραμμα είναι στους επόμενους μήνες να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση.
«Η απομάκρυνση γίνεται με όλους τους κανόνες που πρέπει να γίνει» σημείωσε ο αν. υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «έχουν γίνει βήματα μεγάλα και όντως έχουμε εμπιστευθεί ένα κομμάτι της εθνικής περιουσίας στην Onex και μέχρι στιγμής πιστεύω ότι ανταποκρίνεται και πρέπει να έχει την αίσθηση της ευθύνης που έχει αναλάβει».
Θα πρέπει η ανάπτυξη του ναυπηγείου «να συμβολίσει και τον νέο τύπο ανάπτυξης που θέλουμε για τη χώρα μας» παρατήρησε ο κ. Πιτσιόρλας.
Τέλος, διαβεβαίωσε ότι γίνονται όλες οι προσπάθειες για ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης σύντομα.
Εκ μέρους των εργαζομένων, μίλησε ο πρόεδρος του Σωματείου, Αντώνης Χατζαντώνης, ο οποίος μεταξύ άλλων εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επόμενη σελίδα του Νεωρίου, ευχαριστώντας θερμά και τον κ. Ξενοκώστα για την απόφαση επένδυσης στο ναυπηγείο της Σύρου.
Ο ίδιος απευθυνόμενος προς τους κ.κ. Πιτσιόρλα και Αποστολάκη έκανε έκκληση να προωθήσουν τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης και το επίσημο «πέρασμα» του Νεωρίου στα χέρια του κ. Ξενοκώστα.
«Παρακαλώ παραμερίστε τη άρρωστη γραφειοκρατία, την άρρωστη ιδεοληψία μερικών δημοσίων υπαλλήλων και δημοσίων υπηρεσιών και κάντε το όνειρό μας, το όνειρο όλων των εργαζομένων πραγματικότητα» ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ τέλος, σε παρόμοιο τόνο και ο κ. Ξενοκώστας πρόσθεσε, πως: «Είμαστε σε διαδικασία ολοκλήρωσης. Ό,τι είναι εφικτό θα γίνει για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της μεταβίβασης». Επανέλαβε δε τη δέσμευσή του πως, «Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η μεταβίβαση οι εργαζόμενοι θα πάρουν στο ακέραιο ό,τι έχουμε συμφωνήσει» και κλείνοντας την ομιλία του ευχαρίστησε τους πελάτες – εφοπλιστές που πίστεψαν ξανά στο Νεώριο και την αναγέννησή του.
Ο ίδιος υπενθύμισε ότι ως τώρα, σε 10 μήνες λειτουργίας, πέρασαν 60 πλοία από το ναυπηγείο, ενώ για το 2019 ανέφερε πως στόχος είναι να έχουν επισκευαστεί 120 πλοία συνολικά.