Στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε το XXVI EUROMED CONVENTION του Ομίλου Grimaldi, με τη συμμετοχή 700 συνέδρων από 60 χώρες, όπως Αυστραλία, Κίνα, Νέα Ζηλανδία, Σαουδική Αραβία, Νότια Κορέα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, κ.α.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου, στο οποίο ο Όμιλος ανακοίνωσε τη ναυπήγηση 20 πλοίων και την παραγγελία άλλων 9, ο Εμανουέλ Γκριμάλντι παρέθεσε συνέντευξη Τύπου, επιβεβαιώνοντας τη μεγάλη σημασία των λιμένων Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου και των Μινωικών Γραμμών για τη λειτουργία του Ομίλου.
Στρατηγικής σημασίας τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου
O Όμιλος Grimaldi, εκτός από τις Μινωικές Γραμμές, διαθέτει το πλειοψηφικό ποσοστό (67%) των λιμένων της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου.
«Πρόκειται για στρατηγικής σημασίας επενδύσεις του Ομίλου, στις οποίες δίνουμε μεγάλη βαρύτητα.
Άλλωστε, γι’ αυτό επέλεξα να είμαι πρόεδρος στο λιμάνι του Ηρακλείου και ο γιός μου, ο Γκουίντο, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Θέλουμε τα δύο αυτά λιμάνια να τα αναπτύξουμε και να γίνουν πρότυπο βιωσιμότητας», ανέφερε ο Εμ. Γκριμάλντι.
Σύμφωνα με αναλυτές, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας θα ενισχυθεί στον τομέα της ακτοπλοΐας, τόσο επιβατών, όσο και φορτηγών, καθώς στόχος του Ομίλου είναι να αναβαθμίσει τη σημασία του, όχι μόνο στις μεταφορές μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, αλλά των Βαλκανίων.
Αντίστοιχα, το λιμάνι του Ηρακλείου, εκτός από τους επιβάτες, θα ενισχυθεί στη διακίνηση αυτοκινήτων και την κρουαζιέρα.
Αναφορικά με τις δρομολογιακές γραμμές, σχολίασε ότι η διαδρομή από την Ιταλία προς την Ελλάδα και συγκεκριμένα το δρομολόγιο Βενετία – Μπάρι – Πάτρα ενισχύθηκε, όπως και το δρομολόγιο Μπρίντιζι – Ηγουμενίτσα, που συνδέει τις δύο χώρες σε 9 ώρες, σε καθημερινή βάση.
Ενισχύεται ο στόλος της Minoan Lines
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ο Εμ. Γκριμάλντι παρουσίασε το πλάνο επενδύσεων του Ομίλου και την παραγγελία 9 ro-pax, συνολικού κόστους 1 δις. δολαρίων, εκ των οποίων τα 2 θα δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο για τις Μινωικές Γραμμές.
«Αυτά τα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά από τα σημερινά. Θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα σημερινά. Και θα μπορούν να μεταφέρουν σε καμπίνες 50% περισσότερους επιβάτες.
Έτσι, αντί για 200 καμπίνες, θα έχουν 300 καμπίνες. Και αντί για 2.000 επιβάτες, θα μεταφέρουν 3.000. Επίσης η μεταφορική ικανότητα οχημάτων θα αυξηθεί από 200 σε 300. Οπότε πρακτικά θα έχουν 50% μεγαλύτερη χωρητικότητα, με λιγότερες εκπομπές ρύπων. Θα είναι ένα μοντέλο αποδοτικότητας και βιωσιμότητας», υπογράμμισε.
Στο σημείο αυτό άφησε αιχμές εναντίον της Attica, υποστηρίζοντας ότι στη γραμμή Πειραιάς – Ηράκλειο που υπάρχει ανταγωνισμός, τα ναύλα είναι ανταγωνιστικά, σε αντίθεση με τη γραμμή Πειραιάς – Χανιά.
«Στο μονοπώλιο πληρώνεις περισσότερο, όπου δεν υπάρχει ανταγωνισμός πληρώνει περισσότερο», ανέφερε.