Ενέργειες για τη σύσταση κοινού μετώπου στη ναυτιλία μεταξύ Ελλάδας – Κύπρου – Μάλτας.
Ειδικότερα, άτυπη τριμερής συνάντηση για τη ναυτιλία διεξήχθη, σήμερα, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τη συμμετοχή των υπουργών Παναγιώτη Κουρουμπλή, Μάριου Δημητριάδη, υπουργού Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων της Κύπρου, καθώς και του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών της Μάλτας, Τζόε Μίτζι.
Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε: «Οι τρεις χώρες μας διαθέτουν τη μεγαλύτερη ναυτιλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλίες σε παγκόσμιο επίπεδο, που σημαίνει και στη διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου.
Σήμερα έγινε μια εξαιρετικά σημαντική συζήτηση, επίπονη, αλλά πολύ ουσιαστική. Συζητήσαμε για τον τρόπο συντονισμού των τριών χωρών σε όλα τα επίπεδα και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής και στα άλλα αρμόδια όργανα και στο διεθνή οργανισμό ΙΜΟ και κυρίως επισημάναμε την ανάγκη σε κεντρικό επίπεδο κρατών μελών και των τριών χωρών, οι υπηρεσίες να αποκτήσουν μια μεγαλύτερης συνοχής συνεννόηση και συνεργασία, αφού και σε πολιτικό επίπεδο έχουμε εξασφαλίσει ένα τέτοιο πνεύμα συνεννόησης.
Είναι στόχος μας, να καταστήσουμε σαφές στην Ευρώπη, ότι πρέπει η Ναυτιλία να είναι ζήτημα μεγάλης προτεραιότητας, γιατί της προσδίδει οντότητα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε αυτόν τον τομέα εργαζόμαστε να προσελκύσουμε και άλλες χώρες, ιδιαίτερα του νότου, αλλά και από τον τρίτο κόσμο. Ένα επίσης μεγάλο ζήτημα που έχει θιγεί, είναι το ζήτημα του ανταγωνισμού. Πρέπει με κάθε τρόπο, όλη η Ευρώπη να εργαστεί και να συνεργαστεί, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική η Ευρωπαϊκή Ναυτιλία, σε σχέση με τρίτες χώρες».
Για τον ΙΜΟ και την Επιτροπή Ανταγωνισμού δήλωσε: «Συμφωνήσαμε ότι πρέπει να υπάρχει συνεργασία, εξαιρετική μεταξύ των χωρών μας, στον ΙΜΟ και υποστηρίζουμε το ρόλο του παγκόσμιου οργανισμού στα ζητήματα της Ναυτιλίας. Υπάρχει επίσης η απόφαση του ΙΜΟ για την υπόθεση των ρύπων που εκπέμπουν τα πλοία και της ανάγκης προσαρμογής που πρέπει να υπάρξει μέχρι το 2023, ώστε και η ναυτιλία να συμβάλει στον περιορισμό των επιπτώσεων της εκπομπής αερίων. Υπάρχει επίσης το ζήτημα της επιτροπής ανταγωνισμού, σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις, που αφορά τη Μάλτα και την Ελλάδα. Είναι ένα θέμα που και αυτό στα πλαίσια της Μαλτέζικης προεδρίας να αντιμετωπιστεί».
Για τη Νησιωτική Πολιτική δήλωσε: «Κλείνω με το θέμα της Νησιωτικής Πολιτικής. Η Ελλάδα, όπως ξέρετε, ανέλαβε μια πρωτοβουλία συντεταγμένη προς τους αρμοδίους επιτρόπους και ευρωβουλευτές, προς τις 23 ακραιφνώς νησιωτικές περιφέρειες της Ευρώπης, αξιοποιώντας τη Μαλτέζικη προεδρία που είναι εξαιρετικά καλή συγκυρία, προκειμένου να αναδείξει την ανάγκη νησιώτικης πολιτικής.
Την πρωτοβουλία αυτή, στηρίζει η κυπριακή δημοκρατία και ο παριστάμενος υπουργός, ο κ. Δημητριάδης, όπως βέβαια και ο Μαλτέζος συνάδελφος μου, ο οποίος στη σημερινή πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, πρότεινε και απεδέχθη να συμπεριληφθούν στη διακήρυξη της Μάλτας και σε μια σειρά άλλων κειμένων, η πρόταση της Ελλάδας. Για εμάς είναι εξαιρετική στιγμή αυτή η αποδοχή.
Από εκεί και πέρα εξαρτάται από εμάς τους τρεις και από συμμαχίες που πρέπει να συγκροτήσουμε, ώστε αυτή η υπόθεση να αποκτήσει σάρκα, προκειμένου να γίνει σαφές στην Ευρώπη ότι δεν μπορεί να μένει μόνο σε αναφορές η νησιωτική πολιτική, αλλά πρέπει να μεταφραστεί σε συγκεκριμένες πολιτικές που θα βελτιώσουν τη ζωή των πολιτών στα νησιά, ώστε και οι πολίτες να μην αισθάνονται πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Ώστε να ελαττωθεί το έλλειμμα ισοπολιτείας που νιώθουν οι νησιώτες και τα φαινόμενα αποκλεισμού σε πολλά επίπεδα».
Ειδικά για τη γραφειοκρατία και την ελκυστικότητα της ελληνικής σημαίας, ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε: «Θέλω ακόμα να σας πω ότι ως υπουργείο Ναυτιλίας, είμαστε πολύ κοντά σε πρωτοβουλίες που θα μειώσουν τα ζητήματα γραφειοκρατίας, που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρίες που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα.
Αναπτύσσουμε και εμείς, όπως και η Κύπρος, διάφορες πρωτοβουλίες σε διάφορα επίπεδα. Θα γίνει και μία επίσκεψη στο Λονδίνο, για να μπορέσουμε πραγματικά να καταστήσουμε κοινό τόπο σε άλλες χώρες και άλλες εταιρίες, ότι και η σημαία της Ελλάδα και της Κύπρου και της Μάλτας, παραμένουν και ποιοτικές και ελκυστικές».