Επικαιροποιήθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το αναθεωρημένο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με το οποίο αναμένεται, κυρίως, να ξεμπλοκάρει το έργο του νέου προβλήτα κρουαζιέρας, το οποίο έχει και κοινοτική χρηματοδότηση.
Το νέο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα που περιλαμβάνει τη «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», δηλαδή η νέα απόφαση της ΕΣΑΛ, θα αποσταλεί προς έγκριση προς το Συμβούλιο της Επικρατείας και στη συνέχεια, εφόσον εγκριθεί, θα εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα.
Στη συνέχεια, θα κατατεθούν νέες άδειες από τον ΟΛΠ, προκειμένου να εκκινήσουν, εκ νέου, τα έργα.
Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία, η απόφαση του ΣτΕ αφορούσε κυρίως τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας, με τα υπόλοιπα έργα (επέκταση car terminal, υπόγεια οδική σύνδεση του car terminal με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ και βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης) να προχωρούν, σε κάποιο βαθμό, κανονικά.
Από την άλλη πλευρά, τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την επικαιροποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά από την ΕΣΑΛ κατήγγειλε, με ανακοίνωσή του, ο δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση.
«Σήμερα προχώρησε σε μια συνεδρίαση η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) για να εγκρίνει το Master Plan της Cosco, που το είχε εγκρίνει πάλι το 2019, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια την απόφαση του ΣτΕ.
Η ΕΣΑΛ και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζουν ούτε καν τον νόμο που ψήφισαν, προχωρώντας σε προεδρικό διάταγμα που θα αδειοδοτήσει τα έργα της Cosco χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς εγκεκριμένη ΣΜΠΕ όπως το ΣτΕ της το επιβάλλει», ανέφερε ο κ. Βρεττάκος.
Τόνισε επίσης ότι «τα έργα που θα επιβαρύνουν τη ζωή των ανθρώπων της πόλης δεν θα προχωρήσουν», προσθέτοντας ότι «ανεξάρτητα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης θα αποτραπούν και από τους αγώνες των κατοίκων, αλλά και με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη».
Φ. Φωτ.