Ζημιές 22,6 εκατ., παρά την άνοδο του κύκλου εργασιών, παρουσίασε η ΑΝΕΚ το πρώτο εξάμηνο του έτους, λόγω της ανόδου του κόστους καυσίμων. Σημειώνεται ότι η ΑΝΕΚ βρίσκεται σε διαδικασία συγχώνευσης με την Attica.
H ανακοίνωση της ΑΝΕΚ
Στο α’ εξάμηνο του 2022 η ταχεία ανάκαμψη από την πανδημία, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερα θετικές εξελίξεις στην τουριστική κίνηση και τις ταξιδιωτικές εισπράξεις κατά τη θερινή περίοδο, δημιούργησαν αισιοδοξία για τις επιδόσεις του κλάδου και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.
Ωστόσο, η επιδείνωση του διεθνούς οικονομικού κλίματος με τη συνεχιζόμενη γεωπολιτική αστάθεια και την ενεργειακή κρίση, οδήγησε σε αύξηση του κόστους και των τιμών εν γένει, συντηρώντας ένα κλίμα αβεβαιότητας.
Στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας κατά το α’ εξάμηνο του 2022 υπήρξε σημαντική ενίσχυση του μεταφορικού έργου σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο της προηγούμενης χρήσης.
Ο Όμιλος, αντίστοιχα, σημείωσε ισχυρές επιδόσεις σε επίπεδο μεταφορικής κίνησης και κύκλου εργασιών, εντούτοις η αλματώδης άνοδος των τιμών των καυσίμων, που κυμάνθηκαν σε πρωτοφανή επίπεδα, επιβάρυνε υπέρμετρα το λειτουργικό κόστος, απορρόφησε την ωφέλεια από την αύξηση των εσόδων, επιδείνωσε σημαντικά τα λειτουργικά αποτελέσματα και δυσχέρανε την προσπάθεια διατήρησης επαρκούς κεφαλαίου κίνησης.
Σε λειτουργικό επίπεδο, το α’ εξάμηνο του 2022 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία) και της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο) εκτελώντας συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ».
Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας, ενώ συνεχίστηκε και η εκναύλωση ενός πλοίου στο εξωτερικό.
Σημειώνεται ότι από τις 07.02.2022 και μετά ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με ένα πλοίο λιγότερο στην Αδριατική λόγω τερματισμού της ναύλωσης του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου ΑΣΤΕΡΙΩΝ II.
Εκτελώντας 15% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2021, ο Όμιλος της ΑΝΕΚτο α’ εξάμηνο του 2022 σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 257 χιλ. επιβάτες έναντι 159 χιλ. τη συγκρίσιμη περίοδο (αύξηση 61%), 59 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 46 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2021 (αύξηση 28%) και 59 χιλ. φορτηγά έναντι 66 χιλ. (μείωση 11%).
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος εργασιών
Αύξηση κατά 28% παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ο οποίος το α’ εξάμηνο του 2022 ανήλθε σε € 74,2 εκατ. έναντι € 58,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε € 64,7 εκατ. έναντι € 51,4 εκατ.
Μικτά κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 7,5 εκατ. έναντι κερδών € 2,5 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου διαμορφώθηκε σε € 81,8 εκατ. έναντι € 55,6 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο, ως απόρροια κυρίως της αύξησης του κόστους καυσίμων κατά € 21,3 εκατ.
Αντίστοιχα, για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 8,5 εκατ. έναντι κερδών € 0,4 εκατ. με το κόστος πωληθέντων να διαμορφώνεται σε € 73,3 εκατ. έναντι € 51,0 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2021.
EBITDA
Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2022 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 12,0 εκατ. έναντι € 0,7 εκατ., ενώ αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές € 11,7 εκατ. έναντι € 1,6 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2021.
Καθαρά αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 22,6 εκατ. έναντι € 12,1 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2021, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές € 20,7 εκατ. έναντι € 11,9 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο.
Στις 26.09.2022 το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας αποφάσισε -σε συνέχεια της συμφωνίας της εταιρείας «ΑΤΤΙCA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» (εφεξής ATTICA) με τους βασικούς πιστωτές και μετόχους της ΑΝΕΚ- την έναρξη της διαδικασίας συγχώνευσης με απορρόφηση της Εταιρείας από την ATTICA.
Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στην έγκριση των αρμοδίων οργάνων της ΑΝΕΚ και της ATTICA σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τους συνήθεις στις περιπτώσεις αυτές όρους και αιρέσεις (λήψη έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς και κάθε άλλης τυχόν απαιτούμενης έγκρισης ή άδειας).