Βελτιωμένα στα 17 δισ. ευρώ ήταν το 2022 τα ετήσια κέρδη του ομίλου Hapag – Lloyd, με τα EBITDA να διαμορφώνεται στα 19,4 δισ. ευρώ και το EBIT στα 17,5 δισ. ευρώ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τα έσοδα του ναυτιλιακού ομίλου αυξήθηκαν στα 34,5 δισ. ευρώ, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του μέσου ναύλου στα 2.863 δολ./TEU (2.003 δολ./TEU το 2021).
Ωστόσο, ήδη από το τέλος του 2022, οι ναύλοι είχαν μειωθεί σημαντικά λόγω της εξομάλυνσης της συμφόρησης στα λιμάνια και της χαμηλότερης ζήτησης.
Οι μεταφερόμενοι όγκοι παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το 2021, στα 11,8 εκατ. TEU έναντι 11,9 εκατ. TEU το 2021, λόγω των προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ταυτόχρονα, η άνοδος του πληθωρισμού συμπαρέσυρε και τα μεταφορικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 18,5%, φτάνοντας τα 13,7 δισ. ευρώ.
Επίσης, τα ίδια κεφάλαια του ομίλου έχουν αυξηθεί στα 28 δισ. ευρώ, με τον δείκτη ιδίων κεφαλαίων έχει διαμορφωθεί πάνω από το 70%. Για τους λόγους αυτούς, αποφασίστηκε η καταβολή μερίσματος 63 ευρώ ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2022, ποσό που αντιστοιχεί σε συνολική πληρωμή 11,1 ευρώ δισ.
Επιτυχημένο το 2022
«Συνολικά, κοιτάμε πίσω σε ένα πολύ επιτυχημένο 2022 με εξαιρετικά δυνατά αποτελέσματα. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε για άλλη μια φορά την οικονομική μας ανθεκτικότητα και τη δομή του ενεργητικού μας.
Επιπλέον, βελτιώσαμε την ποιότητα των υπηρεσιών για τους πελάτες μας και επενδύσαμε σε terminals και υποδομές, καθώς και στην αποτελεσματικότητα του στόλου μας.
Ωστόσο, το κόστος -π.χ. για τα καύσιμα, τα ναυλωμένα πλοία και τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων- έχει αυξηθεί σημαντικά», σχολίασε ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.
Με ερωτηματικό η πορεία του 2023
Η Hapag-Lloyd αναμένει ότι τα κέρδη θα ομαλοποιηθούν σταδιακά κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Μάλιστα, εκτιμάται ότι, το 2023, τα EBITDA θα κυμαίνεται στα 4 – 6 δισ. ευρώ και το EBIT σε 2 – 4 δισ. ευρώ.
«Ωστόσο, αυτή η πρόβλεψη υπόκειται σε σημαντική αβεβαιότητα δεδομένου του πολέμου στην Ουκρανία και άλλων γεωπολιτικών συγκρούσεων, καθώς και των επιπτώσεων του υψηλού πληθωρισμού», σύμφωνα με το ναυτιλιακό κολοσσό.
«Ξεκινήσαμε καλά το τρέχον οικονομικό έτος, αλλά η οικονομία έχει χαλαρώσει και η σημαντική μείωση των κερδών είναι αναπόφευκτη. Έτσι, θα συνεχίσουμε να ενεργούμε με ευελιξία στην αγορά και να παρακολουθούμε στενά το κόστος μας.
Επιπλέον, θα εργαστούμε εντατικά για τη διαμόρφωση της στρατηγικής πορείας που θα ακολουθήσουμε μέχρι το 2030. Η ποιότητα και η βιωσιμότητα θα συνεχίσουν να έχουν την υψηλότερη προτεραιότητα για εμάς, όπως και η ασφάλεια και η ευημερία των εργαζομένων μας», κατέληξε ο Jansen.