Η αρρυθμία στην εφοδιαστική αλυσίδα και το παγκόσμιο εμπόριο επιφέρει διενέξεις. Η Clecat (European Association for Forwarding, Transport, Logistics and Customs Services) ζήτησε από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ τη διεξαγωγή έρευνας για πιθανές «στρεβλώσεις» στην αγορά των ναυτιλιακών τακτικών γραμμών.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η Clecat, στη σχετική επιστολή, υπογραμμίζει την ανάγκη παρέμβασης από την ΕΕ, ώστε να αποσαφηνιστεί – όπως υποστηρίζει – «ο βαθμός συγκέντρωσης, ενοποίησης και συντονισμού στις αγορές ναυτιλιακών υπηρεσιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στις υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων».
Η γενική διευθύντρια της Clecat, Nicolette van der Jagt, δήλωσε σε διεθνές μέσο ότι στο επίκεντρο τυχόν στρεβλώσεων της αγοράς διερευνάται ο κανονισμός «εξαίρεσης» μεταξύ των συμμαχιών τακτικών γραμμών, ο οποίος επιτρέπει σημαντική συνεργασία μεταξύ των εταιρειών, με αποτέλεσμα τη διαχείριση της χωρητικότητας στις αγοράς, άρα και του κόστους.
Παράλληλα, την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι ο Καναδάς, οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο δημιούργησαν την επιτροπή Five Eyes, η οποία, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού & Καταναλωτή, θα διεξάγει «παγκόσμιες προσπάθειες για την πρόληψη αντι-ανταγωνιστικής συμπεριφοράς από τη διανομή αγαθών».
Τέλος, ανεξάρτητη έρευνα διεξάγεται και στις ΗΠΑ, καθώς το τμήμα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και το FBI ανακοίνωσαν μια πρωτοβουλία για τον εντοπισμό και τη δίωξη εταιρειών που εκμεταλλεύονται τις διακοπές της αλυσίδας εφοδιασμού για να συνεννοηθούν με ανταγωνιστές, προκειμένου να αυξήσουν τις τιμές.