Με στόχο την αύξηση των εσόδων και των επιβατών κρουαζιέρας πραγματοποιήθηκε, σήμερα, η 1η συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας.
Δυστυχώς, η Ελλάδα παραμένει «φτωχός συγγενής» του κλάδου, διότι παρά το γεγονός ότι είναι ο τρίτος πιο δημοφιλής προορισμός στην Ευρώπη, με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών, τα αντληθέντα έσοδα φτάνουν μόλις τα 489 εκατ. ευρώ (στοιχεία 2015).
Για την Ιταλία, το αντίστοιχο μέγεθος για τις δαπάνες είναι 4,55 δις. και για την Ισπανία 1,32 δις.
Σαν να μην έφτανε αυτό, η τρομοκρατία, η οικονομική κρίση, το μεταναστευτικό, τα capital controls, το Βrexit και η προσπάθεια πραξικοπήματος στην Τουρκία αποτελούν αρνητικούς παράγοντες για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά στην ευρύτερη περιοχή.
Στο πλαίσιο αυτό, διεξήχθη η πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, η οποία αποτελείται από 28 μέλη.
Στο χαιρετισμό του, στην εναρκτήρια συνεδρίαση, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας επισήμανε ότι η κρουαζιέρα στην Ελλάδα έχει τεράστιες προοπτικές, σημειώνοντας, ωστόσο, την ανάγκη εκσυγχρονισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων.
Από την πλευρά της, η αν. υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, ως βασική προτεραιότητα της νέας εθνικής τουριστικής πολιτικής, με στόχο την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων τουρισμού υψηλού επιπέδου.
Η κ. Κουντουρά επισήμανε τον καθοριστικό ρόλο που έχει ο συντονισμός και η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και η έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής, ως προορισμού θαλάσσιου τουρισμού, μέσα από την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών κρουαζιέρας, τη διασύνδεση με νέες αγορές και τη στρατηγική προτεραιότητα στην ανάπτυξη του κλάδου, μετά και τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις.