«Το πρώτο εξάμηνο του 2022 πήγε καλά, λόγω της βελτιωμένης απόδοσης της κρουαζιέρας», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην ετήσια γενική συνέλευση μετόχων του ΟΛΠ, ο πρόεδρος του Οργανισμού, Yu Zenggang.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το 2022 αναμένονται 750 κρουαζιερόπλοια, το 66% των οποίων έχουν το λιμάνι του Πειραιά ως homeport, ενώ έχουν προγραμματιστεί αφίξεις και νέων εταιρειών.
Όπως αναφέρθηκε στη Γ.Σ., η επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας αποτελεί μέρος του υποχρεωτικού επενδυτικού σχεδίου του ΟΛΠ και έχει μεγάλη σημασία για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τον ελληνικό τουρισμό.
Ωστόσο, οι κατασκευαστικές εργασίες της επέκτασης του Σταθμού Κρουαζιέρας έχουν διακοπεί προσωρινά, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τις εγκρίσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων για το πρώην Master Plan του ΟΛΠ, επηρεάζοντας τις εργασίες επέκτασης.
«Από την πλευρά μας, σεβόμαστε σε κάθε περίπτωση τις αποφάσεις των σχετικών αρμόδιων αρχών και συνεργαζόμαστε στενά με τις ελληνικές αρχές για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε το μεγάλης κλίμακας επενδυτικό μας σχέδιο στη χώρα, συμπεριλαμβανομένων σε αυτό τυχόν τροποποιήσεων που κρίνονται απαραίτητες, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τη σύμβαση παραχώρησης από το Ελληνικό Δημόσιο», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, τονίζοντας ότι τα έργα θα προχωρήσουν.
Σχετικά με άλλες ερωτήσεις που δέχτηκε ο πρόεδρος του ΟΛΠ, οι απαντήσεις ήταν οι ακόλουθες:
-Το ετήσιο αντιστάθμισμα που καταβάλλει η ΣΕΠ στον ΟΛΠ δεν έχει αλλάξει, διατηρείται το 24,5%.
-Υπογράφτηκε νέα ΣΣΕ που αφορά τους αρχιεργάτες. Δόθηκαν κάποιες αυξήσεις, οι οποίες δεν επηρεάζουν το μισθολογικό κόστος, καθώς ο αριθμός των αρχιεργατών δεν ξεπερνά το 4% επί του συνόλου του προσωπικού.
–Δεν υπάρχει ασυμβίβαστο σχετικά με την συμμετοχή του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρη Πολίτη στην Επιτροπή Ελέγχου του Δ.Σ. του ΟΛΠ.
Γενικότερα, στη Γ.Σ. μετόχων του ΟΛΠ, ο πρόεδρος Yu Zenggang εξέφρασε την ικανοποίησή του «για τα σταθερά εύρωστα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, τα οποία αποδεικνύουν ότι η στρατηγική, η οποία ακολουθείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια στο Λιμάνι Πειραιά, είναι η κατάλληλη, οι επιδιωκόμενοι στόχοι επιτυγχάνονται και διασφαλίζονται τα συμφέροντα των μετόχων.
Με αυτόν τον τρόπο, ο λιμένας έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή βιώσιμης ανάπτυξης, όπου με τις πολύπλευρες δραστηριότητές του και το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του αξιώνει δικαίως να θεωρείται μεταφορικός κόμβος σε παγκόσμιο επίπεδο και ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια στη Μεσόγειο και την Ευρώπη».