Η «ναυμαχία» για την Hellenic Seaways έφτασε στην τελική ευθεία. Στην Τράπεζα Πειραιώς, την κάτοχο του 40,44% της Hellenic Seaways, κατατίθενται, πιθανότατα τη Δευτέρα 23/1, οι μη δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά του ανωτέρω ποσοστού και μετά, από 1-2 εβδομάδες οι δεσμευτικές.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Έτοιμη να διεκδικήσει, έως τέλους, τη Hellenic Seaways εμφανίζεται η Minoan Lines του Ιταλού εφοπλιστή Εμμάνουελ Γκριμάλντι.
Η Minoan, η οποία κατέχει το 48,4% της HSW, έχοντας αποχωρήσει από την Αδριατική, έχει στρέψει το βλέμμα της στην εγχώρια αγορά. Η απόκτηση της HSW, σύμφωνα με στελέχη της, αποτελεί μονόδρομο.
Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του κ. Γκριμάλντι, στο περιθώριο του 3ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής», ο οποίος, μεταξύ άλλων, επέρριψε ευθύνες στη σημερινή διοίκηση της HSW, την οποία – ως γνωστόν – δεν ελέγχει:
-Είμαστε οι μόνοι που έχουμε τα χρήματα και την τεχνογνωσία για να αναλάβουμε την HSW και να κάνουμε όσες επενδύσεις χρειάζονται,
-Δεν είμαι ευχαριστημένος από την πορεία των διαδικασιών για την HSW. Θα έπρεπε να κινούνται πιο γρήγορα. Επίσης, υπάρχουν ζητήματα που προκύπτουν από τη λειτουργία και τις αποφάσεις της διοίκησης. Δεν ελήφθησαν όλες οι αποφάσεις το περασμένο καλοκαίρι by the book,
-Δεν μπορεί ο μεγαλύτερος μέτοχος της HSW, που είναι ο όμιλος Γκριμάλντι, να μην εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο.
Και αυτό το διοικητικό συμβούλιο, ερήμην ημών, να λαμβάνει αποφάσεις, τις οποίες μαθαίνουμε εκ των υστέρων και οι οποίες επηρεάζουν την περιουσία της εταιρείας. Όπως συνέβη με την πώληση των επτά πλοίων, για την οποία δεν ξέραμε τίποτα.
-Λέει η διοίκηση της HSW ότι πήγε καλά, το 2016, η εταιρεία. Αυτό οφείλεται, όμως, στις χαμηλές τιμές των καυσίμων και στις πωλήσεις πλοίων.
-Η ΑΜΚ της HSW είναι αναγκαίο να γίνει, δεν καταλαβαίνω, γιατί δεν προχωρά. Δε θέλουν να φέρουμε λεφτά, που θα είναι επιπλέον εξασφάλιση για την τράπεζα και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;
Σήμερα, η Minoan Lines δεν έχει ορίσει κανένα μέλος στο διοικητικό συμβούλιο της HSW, το οποίο – σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη – δεν επιθυμεί να περάσει ο έλεγχος της εταιρείας σε «ιταλικά χέρια».
Τις εξελίξεις παρακολουθούν και οι ελληνικές ανταγωνίστριες εταιρείες της Minoan, αφού τυχόν εξαγορά της HSW από τον όμιλο Γκριμάλντι, αλλάζει άρδην το σκηνικό.
Πλέον, με ενδιαφέρον αναμένεται ποιοι θα εκδηλώσουν προσφορά για το 40,44% της Hellenic Seaways και εάν εμφανιστούν, πέρα από τη Minoan, κι άλλες (ελληνικές – ξένες) ακτοπλοϊκές εταιρείες, funds, κτλ.