Η ναυπηγοεπισκευή αποτελεί το μεγάλο στοίχημα των ΟΛΠ και Cosco, καθώς πέρα από τα εμπορευματοκιβώτια, συνιστά τον τομέα με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης.
Του Φώτη Φωτεινού
ΟΛΠ και Cosco γνωστοποίησαν στη ναυτιλιακή κοινότητα ότι οι τέσσερις υφιστάμενες δεξαμενές στο Πέραμα είναι σε πλήρη λειτουργία, μετά από τις εκτεταμένες εργασίες συντήρησης και τη λήψη όλων των σχετικών αδειών και πιστοποιήσεων από τον αρμόδιο ελληνικό νηογνώμονα.
Επιπλέον, τον Νοέμβριο του 2017, αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα πλωτή δεξαμενή για πλοία με μεταφορική ικανότητα 80.000 τόνων, 240 μ. μήκους, 35μ εσωτερικό πλάτος, ανυψωτική ικανότητα 22.000 τόνων και πλήρη εξοπλισμό γερανών.
Τέλος, ανάλογα με τις ανάγκες που θα δημιουργηθούν στο λιμάνι του Πειραιά, θα καταφθάσει, το 2018, άλλη μία πλωτή δεξαμενή, τύπου post panamax, 300.000 τόνων. Οι ανωτέρω κινήσεις φανερώνουν ότι η Cosco έχει στόχο την… αναβίωση της ναυπηγοεπισκευής.
Σύμφωνα με στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, τα πλοία της εγχώριας ακτοπλοΐας δεν θα χρειάζεται να κάνουν – πλέον – εργασίες επισκευής ή ετήσιας συντήρησης σε άλλα ναυπηγεία της Μεσογείου.
Επίσης, οι Κινέζοι αναμένεται να απευθύνουν κάλεσμα και στους Έλληνες εφοπλιστές, πέρα από τις όποιες συνέργειες επιτευχθούν με τη μητρική εταιρεία.
Βέβαια, η πορεία του ΟΛΠ εξαρτάται και από τις εξελίξεις στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και Σύρου. Πόσω μάλλον, εάν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά «ξεμπλέξουν» από το δικαστικό κυκεώνα ή οι Κινέζοι κάνουν κίνηση εξαγοράς τους.
Στα 7 εκατ. τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευή το 2016
Στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, ο αριθμός των επισκευαζόμενων πλοίων σε επισκευαστικές θέσεις του ΟΛΠ εμφάνισε, το 2016, οριακή μείωση, σε σχέση με το 2015 (234 έναντι 239 επισκευαζόμενων πλοίων), που οφείλεται κυρίως στην μη εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικού έργου, κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού την περίοδο Μαΐου – Ιουνίου 2016. Τα έσοδα του τομέα έφτασαν πέρσι τα 6,9 εκατ., έναντι 9,1 εκατ. το 2015.