Η Ursula von der Leyen, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα είναι η “νονά” του πρώτου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της A.P. Moller – Maersk που θα πλέει με πράσινη μεθανόλη.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ο πρόεδρος της Κομισιόν θα δώσει το επίσημα όνομα του σκάφους σε τελετή, στην Κοπεγχάγη, στις 14 Σεπτεμβρίου.
Το πλοίο μήκους 172 μ., χωρητικότητας 2.100 TEU, με σημαία Δανίας αποτελεί ορόσημο για τα σχέδια της Maersk να επιτύχει μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου το 2040.
Naming the world’s first container vessel sailing on green methanol🚢
President of the @EU_Commission, @vonderleyen, will formally name the vessel in Sept before it begins its operational route in the Baltic Sea🌍https://t.co/I52XAivu2c#Maersk #Decarbonisation #Sustainability pic.twitter.com/6EkAjw5drF— Maersk (@Maersk) June 6, 2023
«Μόλις πριν από λίγα χρόνια, αυτό το εμβληματικό πλοίο ήταν απλώς ένα όραμα. Τώρα, είναι πραγματικότητα και μας τιμά που η Ursula von der Leyen συμφώνησε να γίνει “νονά” του. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και ειδικά ο πρόεδρός της, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο οδηγώντας την ευρωπαϊκή ήπειρο προς ένα φιλόδοξο, πράσινο μέλλον.
Το νέο μας σκάφος χρησιμεύει ως συγκεκριμένο παράδειγμα των μετασχηματισμών που υποστηρίζουν οι πολιτικές της ΕΕ. Αυτή είναι πραγματικά η ενσάρκωση της πράσινης συμφωνίας στην πράξη», σχολίασε ο Vincent Clerc, διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moller – Maersk.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνει στην περιοχή Toldboden του λιμανιού της Κοπεγχάγης για περίπου μία εβδομάδα και θα αποτελέσει το επίκεντρο πολλών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας για απανθρακοποίηση.
Μέσω αυτού, οι ναυτικοί της Maersk θα λάβουν την απαραίτητη εμπειρία για να χειρίζονται τους νέους κινητήρες και χρησιμοποιούν πράσινη μεθανόλη ως καύσιμο, καθώς η ναυτιλιακή προετοιμάζεται να παραλάβει έναν στόλο νέων, μεγάλων ποντοπόρων πλοίων με κινητήρες μεθανόλης από το 2024.
Μάλιστα, η Maersk στοχεύει να μεταφέρει τουλάχιστον το 25% του θαλάσσιου φορτίου της “πράσινα” καύσιμα έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος βάσης του 2020.