Η συμφόρηση «καλά κρατεί» σε μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο. Ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που περιμένουν να αγκυροβολήσουν στα λιμάνια του Λος Άντζελες ξεπέρασαν τα 40.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικοί της ναυτιλιακής βιομηχανίας αποδίδουν την τελευταία αύξηση στους «προληπτικούς αποστολείς», οι οποίοι ενισχύουν τα αποθέματά τους, προετοιμαζόμενοι για την περίοδο των εορτών.
Ωστόσο, η ενισχυμένη είσοδος εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ αντιμετωπίζει προβλήματα εξυπηρέτησης, εξαιτίας και των συγκεκριμένων δυνατοτήτων χωρητικότητας των σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορέων.
«Ενώ η λιμενική υποδομή και το προσωπικό αποδίδουν υπό τις συνθήκες αυτές, η αναντιστοιχία χωρητικότητας/όγκου μεταξύ θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών θα μπορούσε να επιδεινωθεί τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, δημιουργώντας το έδαφος για ένα ακόμη σημείο διακοπής στις αλυσίδες εφοδιασμού», προειδοποιούν αναλυτές.
Καθώς η συμφόρηση συνεχίζει να οξύνεται σε λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, σε συνδυασμό με περιστατικά, όπως το κλείσιμο δύο εβδομάδων του Διεθνούς Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (MSICT) στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan λόγω κρούσματος Covid, οι τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν σε επίπεδα ρεκόρ.
Ο Drewry ανέφερε ότι ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 2,1% ή 204 δολάρια την περασμένη εβδομάδα και έφτασε τα 9.817,72 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο, 351% υψηλότερα από την ίδια εβδομάδα του 2020 και 19η συνεχόμενη εβδομάδα ανόδου!