Η συμφόρηση στη Σιγκαπούρη, το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, έχει φτάσει φτάσει σε κρίσιμο επίπεδο, επιδεινώνοντας την έλλειψη πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Όπως αποκαλύπτει η Linerlytica, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να περιμένουν έως και 7 ημέρες για να ελλιμενιστούν στη Σιγκαπούρη, ενώ έως και 450.000 TEU περιμένουν… στην ουρά.
Μάλιστα, εκτιμάται, ότι από τη συμφόρηση στα λιμάνια έχουν δεσμευθεί 2 εκατ. TEU, δηλ. σχεδόν το 7% του στόλου.
«Η σοβαρή συμφόρηση ανάγκασε ορισμένους μεταφορείς να παραλείψουν τις προγραμματισμένες προσεγγίσεις τους σε λιμάνια της Σιγκαπούρης, γεγονός που θα επιδεινώσει το πρόβλημα στα επόμενα λιμάνια που θα πρέπει να χειριστούν επιπλέον όγκους», κατά την Linerlytica.
Η Σαγκάη και το Qingdao βιώνουν επίσης μια τεράστια συσσώρευση πλοίων, με τους χρόνους αναμονής στο πρώτο λιμάνι να βρίσκονται πλέον σε υψηλό 3ετίας.
Πέραν όμως της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με έκθεση της Bank of America, συμφόρηση εντοπίζεται σε Ντουμπάι και Μεσόγειο, με τη διαθεσιμότητα των ασιατικών εμπορευματοκιβωτίων να παραμένει περιορισμένη.
«Η συμφόρηση στα λιμάνια της Ασίας και η ξαφνική αύξηση της ζήτησης απορροφούν τώρα ακόμη μεγαλύτερη χωρητικότητα – χωρητικότητα που δεν έχει η αγορά», αναφέρουν αναλυτές της Sea-Intelligence στην τελευταία τους εβδομαδιαία έκθεσή τους.