«Η Cosco θα μπορούσε να συνεισφέρει στη δημιουργία θετικού κλίματος σε άλλες κινεζικές επιχειρήσεις, ώστε να επενδύσουν στην Ελλάδα, υπό την προϋπόθεση ότι τα συναρμόδια υπουργεία θα είχαν φτιάξει ένα κανονιστικό πλαίσιο, που θα επέτρεπε ανάλογες επενδύσεις στη χώρα, όπως πιθανές συναρμολογήσεις προϊόντων».
Αυτό απάντησε ο εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ (Cosco), Τάσος Βαμβακίδης, στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής», σε ερώτηση «εάν έχει αποτυπωθεί η έλευση της Cosco στον Πειραιά και την ελληνική οικονομία».
Ο κ. Βαμβακίδης σημείωσε ότι η Cosco έχει τη διάθεση να προσφέρει στη δημιουργία θετικού επενδυτικού κλίματος, εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον.
Συνοψίζοντας τα βασικά σημεία από την έλευση της Cosco, στάθηκε στην άνοδο των εμπορευματοκιβωτίων, τις άμεσες επενδύσεις των 600 εκατ. και τα 100 εκατ. που καταβάλλονται, σε ετήσια βάση, σε μισθούς, εισφορές, κτλ.
Τέλος, υπογράμμισε ότι «προσπάθεια της εταιρείας είναι να γίνει ο Πειραιάς η νότια πύλη εισόδου του εμπορίου στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του One Belt One Zone».
Υπενθυμίζεται ότι, με βάση τη σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΠ, η Cosco Shipping δεσμεύεται να επενδύσει 293,8 εκατομμύρια ευρώ, σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται:
η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και η κατασκευή πολυώροφου χώρου στάθμευσης, πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).
Ειδικά για την ναυπηγοεπισκευή, η Cosco θα επενδύσει σε αποβάθρα βεληνεκούς 300.000 DWT, καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών, σε ότι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού. Τέλος, επενδύσεις θα γίνουν και στην προβλήτα Ι του ΟΛΠ.