Ο Πειραιάς υποδέχτηκε χθες ένα «γίγαντα των θαλασσών». Στον προβλήτα ΙΙΙ κατέπλευσε το China Cosco Taurus, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «giga carrier», καθώς μπορεί να μεταφέρει έως 20.000 εμπορευματοκιβώτια.
Tου Φώτη Φωτεινού
Με αφορμή το κατάπλου, η Cosco εγκαινίασε – επίσημα – και το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να καθίσταται το μοναδικό λιμάνι της Μεσογείου που έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πέντε τέτοιων πλοίων ταυτοχρόνως.
Με την ολοκλήρωση του προβλήτα ΙΙΙ, η χωρητικότητα των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ αυξάνεται σε 6,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια ετησίως, έναντι 5,5 εκατ. μέχρι πρότινος.
Επιπλέον, ένα εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια μπορεί να διαχειριστεί ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι ο Πειραιάς μπορεί να εξυπηρετήσει έως 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση.
Ωστόσο, οι Κινέζοι εξετάζουν μεθόδους, ώστε να αυξηθεί η δυνατότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έως 10 εκατ. teus ετησίως.
Υπενθυμίζεται ότι το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στην 7η θέση της Ευρώπης, με συνεχώς αναπτυξιακή τροχιά.
Οι δηλώσεις
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Captain Fu Cheng Qiu υποσχέθηκε τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του λιμανιού και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς του σε διεθνές επίπεδο.
Αντίστοιχα, ο Κινέζος επιτετραμμένος στην κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα Jao Wenqi σημείωσε ότι η Κίνα θέλει να ενδυναμώσει τη συνεργασία με την Ελλάδα σε πολλούς τομείς, όπως στη ναυτιλία και τον τουρισμό.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής υπογράμμισε ότι, με τις επενδύσεις τον Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, ο ΟΛΠ θα καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης τόνισε ότι, εντός του 2018, θα ολοκληρωθούν οι κύριες παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως τα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη.
Με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων αυτών, θα μειωθεί κατά 20% το κόστος μεταφοράς προϊόντων και κατά 3 ώρες, ο χρόνος διακίνησης εμπορευμάτων από τον Πειραιά στα σύνορα με τα Σκόπια.
Ο Ken Chen, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Cosco Port Europe, επεσήμανε ότι η Cosco δημιούργησε 1.600 θέσεις στην τοπική κοινωνία και αύξησε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τα 680 χιλ. το 2010, στα 3,7 εκατ. το 2017.
Ο Xia Buzhou, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Cosco Shipping Europe, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνεργασία με την ελληνική πλευρά, ενώ ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Γιάννης Χατζηαντωανίου τόνισε ότι «είναι ορόσημο για το λιμάνι του Πειραιά η προβλήτα ΙΙΙ. Σας διαβεβαιώνω ότι όλα τα μέλη της ΔΝΕ υποστηρίζουμε την επένδυση, αφού είναι το μέλλον για όλους μας».