Η Maersk παράγγειλε έξι μεσαίου μεγέθους εμπορευματικά πλοία -όλα με κινητήρες διπλού καυσίμου που μπορούν να κινούνται με “πράσινη” μεθανόλη- τα οποία θα παραδοθούν τη διετία 2026-2027.
Τη ναυπήγησή τους έχει αναλάβει η Yangzijiang Shipbuilding Group στην Κίνα, με τη χωρητικότητα τα πλοίων να φτάνει τα 9.000 TEU.
Υπενθυμίζεται ότι, το 2021, η Maersk παρήγγειλε το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με δυνατότητα μεθανόλης στον κόσμο, ακολουθώντας τη δέσμευση για παραγγελίες νέων πλοίων που μπορούν να πλεύσουν με “πράσινα καύσιμα”. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει πάνω από 100 πλοία με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης.
Να σημειωθεί ότι, με την παρούσα παραγγελία ο αριθμός πλοίων της Maersk με δυνατότητα να κινούνται με μεθανόλη αυξάνεται στα 25.
Επίσης, τα νέα πλοία θα μειώσουν τις ετήσιες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της Maersk κατά περίπου 450.000 τόνους CO2e ετησίως σε βάση κύκλου ζωής καυσίμου όταν λειτουργούν με “πράσινη” μεθανόλη.
Β. Βεγιάζη