Ανοδική πορεία σημειώνει η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, που διαχειρίζεται η ΣΕΠ / PCT, σύμφωνα με τα αποτελέσματα 6μήνου του 2023 της COSCO SHIPPING Ports.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου διακινήθηκαν 2,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας άνοδο 4,9%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, όπου διακινήθηκαν 2,14 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Αντίστοιχα, τον Ιούνιο του 2023 διακινήθηκαν 407,6 χιλ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 14% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι το δεύτερο τρίμηνο έκλεισε με άνοδο 14,5%.
Το 2023, όπως προαναφέρθηκε, κινείται με θετικό πρόσημο, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια (σε 12μηνη βάση), τα οποία κινήθηκαν πτωτικά (η τριετία 2020 – 22 κινήθηκε με πτώση).
Εάν στα 2,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια συνυπολογίσει κανείς και τη διακίνηση του προβλήτα Ι του ΟΛΠ, που φτάνουν περίπου τα 300.000, τότε η συνολική διακίνηση στο εξάμηνο, ξεπερνά τα 2,5 εκατ.
Με τον συγκεκριμένο όγκο, ο Πειραιάς ξεπερνά τη Βαλένθια, η οποία, στο α’ εξάμηνο του 2023, διακίνησε 2,36 εκατ. teu, καταγράφοντας πτώση 11,2%.
Πέρυσι, η Βαλένθια ξεπέρασε, έστω και οριακά, τον Πειραιά, καταλαμβάνοντας την 1η θέση της Μεσογείου και την 4η θέση της Ευρώπης, κάτι το οποίο, εάν συνεχιστεί η ανωτέρω τάση, θα ανατραπεί.
Για αναλυτικές πληροφορίες: COSCO SHIPPING PORTS 1H 2023