Είναι «ακριβοί» οι Έλληνες ναυτικοί; Πρέπει να συμπιέσουν τους μισθούς τους, ώστε να τονωθεί η απασχόληση; Πόσο επηρεάζει η κρίση που διέπει τις ναυλαγορές;
Οξύνθηκε, την περασμένη εβδομάδα, η αντιπαράθεση μεταξύ του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θ. Βενιάμη και του προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνη Νταλακογεώργου.
Αφορμή στάθηκε ραδιοφωνική συνέντευξη του προέδρου της ΕΕΕ, στην οποία κατηγόρησε την ΠΕΝΕΝ ότι αποτελεί το «μοναδικό εμπόδιο για την προσέλκυση 200.000 ανέργων και νέων ανθρώπων να εργαστούν στην ποντοπόρο ναυτιλία», σημειώνοντας ότι, με την ΠΝΟ και τα σωματεία των Αξιωματικών, οι σχετικές διαπραγματεύσεις κινούνται σε καλύτερο επίπεδο.
Οι αιτιάσεις του κ. Βενιάμη προκάλεσαν την αντίδραση του προέδρου της ΠΕΝΕΝ, ο οποίος, αφού πρώτα υποστήριξε ότι ένας μέσος μισθός Ελληνα ναύτη στην ποντοπόρο ναυτιλία, με 120 ώρες υπερωριακή εργασία και υπολογίζοντας όλες τις πάγιες και σταθερές αποδοχές, σύμφωνα με την ΣΣΕ, ανέρχεται στα 2.300 – 2.500 ευρώ τον μήνα, υπογράμμισε ότι η ΕΕΕ «βάζει όρους κατάργησης των ΣΣΕ και αμοιβής των Ελλήνων, με όρους, μισθών και εργασιακών σχέσεων αντίστοιχων του Πακιστάν, της Ουκρανίας, των Φιλιππίνων».
Η αντιπαράθεση ΕΕΕ – ΠΕΝΕΝ χαρακτηρίστηκε, από ναυτιλιακούς αναλυτές, οξεία, καθώς επί υπουργίας Θ. Δρίτσα, στο υπ. Ναυτιλίας, είχε διαφανεί προοπτική επίτευξης μιας μέσης λύσης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΕΕ ζητά την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας (ΙΤF) και στους Έλληνες ναυτικούς.