Στους αναπτυξιακούς σχεδιασμούς του ΟΣΕ για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας εντάσσεται ο Λιμένας Ελευσίνας, που θα συνδεθεί μέσω του σιδηροδρόμου με το Θριάσιο Πεδίο, όπου θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο μεταφορών και logistics της Ελλάδας.
Ειδικότερα, ο ΟΣΕ μελετά τη σύνδεση του Λιμένα Ελευσίνας με το τρένο, μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού και τη δημιουργία του εμβληματικού διαμετακομιστικού κέντρου του Θριασίου, με στόχο την ευρύτερη ανάπτυξη των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Σπύρος Πατέρας, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, στο έργο για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ, προβλέπεται ένα πλάνο σύνδεσης όλων των, περί του σιδηροδρόμου, εφοδιαστικών δραστηριοτήτων, που συνδυαστικά μπορούν να λειτουργήσουν ως “μοχλός εκτίναξης” του μεταφορικού εμπορικού έργου.
Σε δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ, κ. Απόστολος Καμαρινάκης εκφράζει την ικανοποίηση του για τους ανωτέρω σχεδιασμούς του ΟΣΕ, που, όπως υποστηρίζει, αναγνωρίζουν τον ρόλο και τη σημασία των λιμενικών υποδομών της Ελευσίνας.
“Ο Λιμένας Ελευσίνας είναι το μεγαλύτερο δημόσιο εμπορικό λιμάνι για την διακίνηση χύδην φορτίου στην Αττική και διαθέτει τις προδιαγραφές να ανταποκριθεί πλήρως στο ρόλο του ως βασικού πυλώνα για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος και του πλέγματος των θαλάσσιων μεταφορών της χώρας.
Η σύνδεσή του, ως φυσικό επίνειο, με το Θριάσιο Πεδίο μέσω του σιδηροδρόμου προσδίδει προστιθέμενη αξία στον επενδυτικό σχεδιασμό του Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Θεωρείται έργο κομβικής σημασίας, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και των logistics, ενώ ταυτόχρονα θα δώσει οικονομική πνοή και μεγάλη δυναμική στην περιοχή της Δυτικής Αττικής”, τόνισε.