Η ανάπλαση της οδού Πειραιώς αποτέλεσε το αντικείμενο της συνάντησης, που προκάλεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, στο πλαίσιο της σημασίας που αποδίδει το υπουργείο στον ιστορικό οδικό άξονα που συνδέει τον Πειραιά με την Αθήνα, καθώς συμβάλλει ευθέως στην ανάπτυξη του λιμανιού.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα Αθηνών Ερμίνα Κυπριανίδου, ο Περιφερειακός Σύμβουλος και αρμόδιος για θέματα Ανάπτυξης και Προβολής Πολιτιστικών Υποδομών Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Δήμαρχος Μοσχάτου – Ταύρου Ανδρέας Ευθυμίου, ο Αντιδήμαρχος Πειραιά Κυριάκος Σιγαλάκος, ο Αντιδήμαρχος Αθηναίων αρμόδιος για την Αστική Υποδομή Γιώργος Αποστολόπουλος, η ειδική σύμβουλος του Αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Τομέα, Ασημέλια Ελευθεριάδη και η Ειρήνη Αλατζά, από το Τμήμα Γενικού Σχεδιασμού της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Πειραιά.
Επισημάνθηκε η, μέχρι τώρα, ανάπτυξη του βόρειου τμήματος της οδού Πειραιώς και η ανάγκη να αναπτυχθεί αντιστοίχως και το νότιο, το οποίο αγγίζει τρείς Δήμους, του Μοσχάτου -Ταύρου, της Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη και του Πειραιά.
Ο κ. Κουρουμπλής ξεκίνησε τη συνάντηση, λέγοντας πως οτιδήποτε αφορά τον Πειραιά, όπως η οδός Πειραιώς, αφορά και το Υπουργείο του Πειραιά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σημείωσε ότι, όταν η Συντονιστική Ομάδα που θα αναλάβει την οργάνωση των ενεργειών για την ανάπλαση της Πειραιώς, ολοκληρώσει την καταγραφή των ακινήτων που μπορούν να αξιοποιηθούν, το ΥΝΑΝΠ μπορεί να συνδράμει στις απαραίτητες συναντήσεις για προχωρήσουν οι συνεννοήσεις, ως προς την αξιοποίηση των ακινήτων και ότι το όλο εγχείρημα θα διευκολυνθεί πάρα πολύ, εάν βρεθούν ευρωπαϊκά προγράμματα που θα βοηθούσαν στην χρηματοδότηση.
Αναφέρθηκε ακόμα, στο ενδεχόμενο να αξιοποιηθούν κτίρια για τη στέγαση υπουργείων που έχουν διάσπαρτες υπηρεσίες και πρότεινε να αναλάβει τις απαραίτητες παρεμβάσεις προς συναρμόδια υπουργεία.
Ιδιαίτερα τόνισε την ανάπτυξη του Πειραιά, ως λιμανιού επιβίβασης και αποβίβασης (Home Port) των τουριστών της κρουαζιέρας και το σχετικό ρόλο της οδού Πειραιώς, την οποία χαρακτήρισε ως «βιτρίνα» για τους επιβάτες της κρουαζιέρας που έρχονται στον Πειραιά.
Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αναφέρθηκαν στις ανάγκες που έχει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, όπως η επικαιροποίηση του Διατάγματος για τη χρήση της οδού, η «επίπλωση» του δρόμου με τη διευθέτηση των χώρων, τη δημιουργία άνετων πεζοδρομίων και αστικού πρασίνου, το φωτισμό κλπ, η διευθέτηση της κυκλοφορίας με ρυθμίσεις των φαναριών και των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων και των τρόλεϊ, καθώς και η αποσυμφόρηση του δρόμου από την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων και φυσικά η αξιοποίηση των κτιρίων.
Αναφέρθηκε ακόμα η ανάγκη στρατηγικού σχεδιασμού, ο προσδιορισμός της σκοπιμότητας των ενεργειών που απαιτούνται και το ενδεχόμενο εξεύρεσης ιδιωτικών χορηγιών.
Επισημάνθηκε ότι η οδός Πειραιώς, ως δρόμος που συνδέει το μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας με το αναπτυσσόμενο λιμάνι του Πειραιά, αναγνωρίζεται ως ένας από τους αναπτυξιακούς, πολιτιστικούς και πολεοδομικούς άξονες του ιστορικού δίπολου Αθήνας-Πειραιά, ο οποίος το ενώνει.
Η ανάπλαση της θα αντιμετωπίσει πολεοδομικά και περιβαλλοντικά προβλήματα, προβλήματα οικονομικού και κοινωνικού χαρακτήρα, θα αναδείξει ιστορικά κτίρια βιομηχανικής αρχιτεκτονικής και θα συμβάλλει σε αναπτυξιακές ευκαιρίες.