“Μάχη” για την αναρρίχησή του στην 4η θέση της Ευρώπης δίνει ο Πειραιάς. Χθες, ξεπέρασε σε διακίνηση τα 5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και πλέον “παλεύει” με το γερμανικό λιμάνι της Βρέμης για την κατάληψη της 4ης θέσης.
Της Βάσως Βεγιάζη
Όπως φαίνεται, οι προβλήτες Ι του ΟΛΠ και ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco (ΣΕΠ) θα υπερβούν εφέτος τα 5,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Eάν ξεπεράσουν το νούμερο των 5,5 εκατ., τότε ο Πειραιάς ίσως αναρριχηθεί στην 4η θέση.
Πιο αναλυτικά, την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, η ΣΕΠ διακίνησε 3,91 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 20,7%.
Ωστόσο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα Ι του ΟΛΠ, το πρώτο εξάμηνο, ανήλθε σε 196.669 εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας μείωση 22,4%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018.
Η εν λόγω μείωση οφείλεται στη μείωση του φορτίου διαμετακόμισης (-28.8%), παρά την κατά 5,6% αύξηση της διακίνησης του εγχώριου (εισαγωγές και εξαγωγές) φορτίου.
Πάντως, όπως επισημαίνουν από τον ΟΛΠ, ο προβλήτας Ι θα κλείσει στα περσινά επίπεδα και ίσως, οριακά αυξημένος.
Σημειώνεται ότι πέρσι και για το σύνολο του έτους, το λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ και Cosco) διακίνησε 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Συγκεκριμένα, ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ διακίνησε 498.708 TEUs και η ΣΕΠ (προβλήτες ΙΙ, ΙΙΙ) 4,41 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να αναρριχηθεί στην 6η θέση της Ευρώπης.
Για το 2018, πρώτο λιμάνι της Ευρώπης και με διαφορά ήταν το Ρότερνταμ και ακολουθούν Αμβέρσα και Αμβούργο.