«Μάχη γιγάντων» αναμένεται για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, ύψους 130 εκατ. ευρώ + ΦΠΑ, το οποίο αφορά την κατασκευή ενός κρηπιδώµατος ελάχιστου µήκους 440 µέτρων και βάθους 17,60 µέτρα.
Του Φώτη Φωτεινού
Η κατάθεση της εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος ορίστηκε, έπειτα από παράταση, στις 21 Φεβρουαρίου, ενώ επόμενο στάδιο αποτελεί η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών και η ανακήρυξη του αναδόχου.
Αρχικό ενδιαφέρον αναμένεται να επιδείξουν σχεδόν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. ΑΚΤΩΡ, και ΜΕΤΚΑ επιβεβαίωσαν στο metaforespress.gr την παρουσία τους στο διαγωνισμό, όπως και η ΤΕΚΑΛ, η οποία αναμένεται να συμμετάσχει σε κοινοπρακτικό σχήμα.
Το πιο σπουδαίο έργο για τον ΟΛΘ η επέκταση του 6ου προβλήτα
Το έργο θα επιτρέψει στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης να δέχεται µεγάλα πλοία µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων, µεγέθους New Panamax, ώστε να αυξήσει τους όγκους διακίνησης εµπορευµατοκιβωτίων και να ανταγωνιστεί ισότιμα άλλα περιφερειακά λιµάνια.
Η ολοκλήρωση του έργου, εάν τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ορίστηκε το 2023.
Επίσης, θα προκηρυχθούν δυο ακόμη ξεχωριστοί διαγωνισμοί, ένας ύψους 30 εκατ. για έργα εξοπλισμού και ένας 20 εκατ. για συνοδευτικά έργα.
Σημειώνεται ότι, το 2018, ο ΟΛΘ διακίνησε 424.000 TEU’s και 3.764.000 τόνους στο συμβατικό λιμάνι, σημειώνοντας αύξηση 5,5% και στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2017.
Αντίστοιχα, το πρώτο εξάμηνο του 2019, η διακίνηση Ε/Κ αυξήθηκε κατά 5,9%, από 208.553 TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2018, σε 220.757 TEUs το 1ο εξάμηνο του 2019.
Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου αυξήθηκαν κατά 23,4%, από 1.847.744 τόνους, σε 2.280.915 τόνους αντίστοιχα.
Πέρα από την επέκταση του 6ου προβλήτα, κρίσιμη παράμετρο για την ανταγωνιστικότητα του ΟΛΘ αποτελεί η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία – επί του παρόντος – χαρακτηρίζεται «μη ικανοποιητική».