Τα οικονομικά στοιχεία του 2024 δημοσίευσε η Hapag-Lloyd, σημειώνοντας ελαφρά αύξηση των λειτουργικών της αποτελεσμάτων.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, το EBITDA του ναυτιλιακού κολοσσού ανήλθε στα 5 δισ. δολ. (4,6 δισ. ευρώ), ενώ το EBIT βελτιώθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το 2023, στα 2,8 δισ. δολ. (2,6 δισ. ευρώ).
Στα 2,6 δισ. δολ. (2,4 δισ. ευρώ) ανήλθαν τα κέρδη του ομίλου, τα οποία ήταν χαμηλότερα από του 2023, λόγω των χαμηλότερων εσόδων από τόκους και των υψηλότερων φορολογικών εξόδων.
KEY FIGURES (USD)*
Group | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Revenues (USD million) | 20,673 | 19,391 | 1,282 |
EBITDA (USD million) | 5,029 | 4,825 | 205 |
EBIT (USD million) | 2,788 | 2,735 | 53 |
EBITDA margin | 24% | 25% | -1 Ppt |
EBIT margin | 13% | 14% | -1 Ppt |
Group profit (USD million) | 2,588 | 3,189 | -601 |
Liner Shipping Segment | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Transport volume (TTEU) | 12,467 | 11,907 | 560 |
Freight rate (USD/TEU) | 1,492 | 1,500 | -8 |
Revenues (USD million) | 20,287 | 19,210 | 1,077 |
EBITDA (USD million) | 4,878 | 4,775 | 104 |
EBIT (USD million) | 2,717 | 2,717 | -1 |
Terminal & Infrastructure Segment | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Revenues (USD million) | 434 | 202 | 232 |
EBITDA (USD million) | 151 | 50 | 101 |
EBIT (USD million) | 72 | 18 | 54 |
KEY FIGURES (EURO)*
Group | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Revenues (EUR million) | 19,112 | 17,930 | 1,182 |
EBITDA (EUR million) | 4,649 | 4,461 | 188 |
EBIT (EUR million) | 2,577 | 2,529 | 48 |
Group profit (EUR million) | 2,392 | 2,949 | -556 |
Liner Shipping Segment | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Revenues (EUR million) | 18,754 | 17,762 | 992 |
EBITDA (EUR million) | 4,510 | 4,415 | 95 |
EBIT (EUR million) | 2,511 | 2,513 | -1 |
Terminal & Infrastructure Segment | 2024 | 2023 | 2024 vs. 2023 |
---|---|---|---|
Revenues (EUR million) | 401 | 187 | 214 |
EBITDA (EUR million) | 139 | 46 | 94 |
EBIT (EUR million) | 66 | 16 | 50 |
* Σε μεμονωμένες περιπτώσεις, ενδέχεται να υπάρχουν διαφορές στρογγυλοποίησης στους πίνακες για υπολογιστικούς λόγους.
«Σε ένα δύσκολο περιβάλλον αγοράς, πέτυχαμε σταθερά αποτελέσματα και αυξήσαμε περαιτέρω την ικανοποίηση των πελατών. Εδραιώσαμε και επεκτείναμε περαιτέρω τις terminal δραστηριότητές μας με την επωνυμία “Hanseatic Global Terminals”. Εργαστήκαμε σκληρά για να βελτιώσουμε περαιτέρω διαδικασίες που θα αποφέρουν αποτελέσματα τα επόμενα χρόνια και αυξήσαμε τις επενδύσεις μας στην ψηφιοποίηση και την εκπαίδευση των ανθρώπων μας. Τέλος, ξεκινήσαμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατασκευής νεότευκτων πλοίων στην ιστορία της εταιρείας μας, το οποίο θα μας επιτρέψει να εκσυγχρονίσουμε περαιτέρω και να απελευθερώσουμε τον στόλο μας», σχολίασε ο Rolf Habben Jansen, διευθύνων σύμβουλος της Hapag-Lloyd AG.
Στο τμήμα της τακτικών ναυτιλιακών γραμμών, ο μεταφερόμενος όγκος του 2024 αυξήθηκε κατά 4,7%, στα 12,5 εκατ. TEUs (2023: 11,9 εκατ. TEUs), ενώ ο μέσος ναύλος παρέμεινε σταθερός στα 1,492 δολ./TEU (2023: 1,500 δολ./TEU). Τα έσοδα αυξήθηκαν σε 20,3 δισ. δολ. (18,8 δισ. ευρώ). Παρά τα υψηλότερα μεταφορικά έξοδα σε σχέση με την αλλαγή των δρομολογίων των πλοίων από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, το EBITDA αυξήθηκε σε 4,9 δισ. δολ. (4,5 δισ. ευρώ), ενώ το EBIT παρέμεινε στο επίπεδο του 2023 στα 2,7 δισ. δολ. (2,5 δισ. ευρώ).
Το τμήμα των τερματικών σταθμών και υποδομών κατέγραψε βελτίωση στα EBITDA το 2024, φτάνοντας τα 151 εκατ. δολ. (139 εκατ. ευρώ), κυρίως λόγω πολλών εξαγορών κατά τη διάρκεια του προηγούμενου οικονομικού έτους. Το EBIT αυξήθηκε σε 72 εκατ. δολ. (66 εκατ. ευρώ).
Με βάση αυτά τα παραπάνω, το Εκτελεστικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο της Hapag-Lloyd AG θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση μέρισμα 8,20 ευρώ ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2024, που αντιστοιχεί σε συνολική πληρωμή 1,4 δισ. ευρώ.
Το Outlook του 2025
Για το οικονομικό έτος 2025, εκτιμάται ότι το EBITDA του ομίλου θα κυμαίνεται στα 2,5 – 4 δισ. δολ. (2,4 – 3,9 δισ. ευρώ) και το EBIT στα 0,0 – 1,5 δισ. δολ. (0,0 – 1,5 δισ. ευρώ).
Σύμφωνα με την Hapag-Lloyd, «αυτή η προοπτική υπόκειται σε σημαντική αβεβαιότητα λόγω της εξαιρετικά ασταθούς εξέλιξης των ναύλων και των μεγάλων γεωπολιτικών προκλήσεων.
«Το 2025 ξεκινάμε πολύ καλά με τη (σ.σ. Συμμαχία) Gemini, αλλά το οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον παραμένει εύθραυστο. Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένουμε ότι τα κέρδη το 2025 θα είναι χαμηλότερα από το 2024. Το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, θα εφαρμόσουμε το δίκτυο της Gemini και αναμένουμε να θέσουμε νέα πρότυπα όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα για την περαιτέρω αξιοπιστία μας. Ταυτόχρονα, θα παρακολουθούμε πολύ στενά το μοναδιαίο μας κόστος και θα επικεντρωθούμε στο να γίνουμε ακόμη πιο αποτελεσματικοί και φιλικοί προς το κλίμα», κατέληξε ο Jansen.