Μετά από 3 χρόνια πτώσης και παρά τον πόλεμο στην Παλαιστίνη και την εκτροπή πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα προς τα τέλη του 2023, η ΣΕΠ / PCT κατάφερε πέρυσι να σημειώσει θετικό πρόσημο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Cosco Shipping Ports, τον Δεκέμβριο διακινήθηκαν από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ / PCT) 379,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 381,3 χιλιάδων τον ίδιο μήνα του 2022, μείωση κατά 0,7%.
Μεταξύ Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2023, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση κατά 5,4% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2022.
Συνολικά διακινήθηκαν 4,586 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 12μηνο του 2023, έναντι 4,352 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Το λιμάνι του Πειραιά κατάφερε πέρυσι να επανακτήσει, από τη Βαλένθια, την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η θέση της Μεσογείου στα εμπορευματοκιβώτια.
Ωστόσο, η μείωση της διακίνησης τον Δεκέμβριο κατά 0,7% και η γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί στην Ερυθρά Θάλασσα, με τα εμπορικά πλοία να αποφεύγουν τη διώρυγα του Σουέζ, έχει αποφέρει προβληματισμό (και) στο λιμάνι του Πειραιά.
Φ. Φωτ.