Στο μέτρο και την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων με τα βόρεια και τα νότια της χώρας, αλλά και στην πρόοδο που έχει γίνει στις υποδομές των νησιών, οι οποίες θα συντελέσουν στην τόνωση των αναπτυξιακών τους δυνατοτήτων, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, από το 15 Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο στη Σύρο.
Αναφορικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων, ο υφυπουργός τόνισε ότι «Δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, τα τελευταία χρόνια δεν έχει βελτιωθεί. Εντούτοις αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν ακόμη ανάγκες τις οποίες προσπαθούμε να καλύψουμε».
Συμπλήρωσε ότι «Σαν Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από συνεργασία με το Δήμο Σύρου και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, προχωράμε στην υπογραφή σύμβασης για την έναρξη 2 νέων δρομολογίων την εβδομάδα, αρχής γενομένης από τα μέσα του Ιούνη και για όλο το καλοκαίρι, που θα ενώνουν τη Θεσσαλονίκη, τη Σκιάθο, τη Σύρο και αρκετά άλλα Κυκλαδονήσια, με το Ηράκλειο.
Πιστεύουμε ακράδαντα πως η συγκεκριμένη γραμμή μπορεί να ανοίξει νέες αναπτυξιακές ευκαιρίες για τις Κυκλάδες».
Επιπλέον, ανακοίνωσε ότι, κάθε Παρασκευή και Κυριακή, για τη θερινή περίοδο θα ξεκινάνε δρομολόγια με ταχύπλοο για Κυκλάδες από Ραφήνα.
Μεταφορικό Ισοδύναμο
Για θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ο κ. Σαντορινιός υποστήριξε ότι στη χώρα μας μετά από μακροχρόνια απαίτηση των νησιωτικών κοινωνιών.
Όπως δήλωσε «Η δική μας Κυβέρνηση εφαρμόζοντας πραγματικές νησιωτικές πολιτικές, υλοποιεί το μέτρο, μέσα σε δύσκολες δημοσιονομικές συνθήκες, με χρηματοδότηση από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ.
Αναγνωρίζοντας ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι πιο ακριβές, επιδοτούμε τη διαφορά του κόστους μετακίνησης των νησιωτών, αλλά και του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, από και προς τα νησιά.
Η επιδότηση για το 2018 -για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου-ανέρχεται στα 60 εκατ., ενώ για το 2019, τουλάχιστον 150 εκατ.
Στο μέτρο θα εντάσσεται και η επιδότηση μεταφοράς καυσίμων».
Ξεμπλοκάρουν χρόνια προβλήματα για τα λιμάνια και τις ζώνες λιμένων
Αναφορικά με τα χρονίζοντα προβλήματα στο κομμάτι των λιμένων και των λιμενικών ζωνών, ο υφυπουργός είπε «Οι πρωτοβουλίες μας στα ζητήματα της Λιμενικής Πολιτικής αποδεικνύουν ότι κατανοούμε πλήρως όλα τα θέματα που απασχολούν τα νησιά και παρεμβαίνουμε διορθωτικά στα καθημερινά προβλήματα που έχουν οι νησιώτες.
Με το άρθρο 86 (Ν. 4504/2017) νομιμοποιούνται λιμενικές εγκαταστάσεις με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις για να διευκολυνθούν τα αναπτυξιακά έργα.
Με το άρθρο 90 (Ν. 4504/2017)- το οποίο σύντομα θα τροποποιηθεί έτσι ώστε να γίνει ακόμη πιο λειτουργικό- δίνεται η δυνατότητα στα δημοτικά λιμενικά ταμεία από δω και στο εξής να προσλαμβάνουν προσωπικό, για την είσπραξη ανταποδοτικών τελών.
Με το άρθρο 91 (Ν. 4504/2017) απλοποιείται και επιταχύνεται η διαδικασία εκτέλεσης έργων μικρής κλίμακας.
Με το άρθρο 96 (Ν. 4504/2017) προχωράμε στην οριστική αποκατάσταση της νομιμότητας αναφορικά με τα σκίαστρα, τις τέντες και τις πέργκολες εντός των χερσαίων ζωνών λιμένα, πρόβλημα που ταλανίζει σχεδόν κάθε νησιωτικό λιμάνι».
Έρευνα για την κατασπατάληση πόρων στο λιμάνι της Σαντορίνης
Ο κ. Σαντορινιός ανακοίνωσε ότι θα ερευνηθεί σε βάθος η περίπτωση του λιμένα Σαντορίνης και η κατασπατάληση πόρων για την ανακατασκευή του.
Όπως είπε, «Από το ΠΔΕ του Υπ. Υποδομών, επί των ημερών μας, δόθηκαν 8,4 εκατ. ευρώ για ανασκευαστεί ένα λιμάνι που είχε παραδοθεί πριν λίγα χρόνια και σχεδόν αμέσως κατέστη μη λειτουργικό.
Το λιμάνι αυτό παρελήφθη από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας το 2012 και μέχρι το 2015 είχε βγει άχρηστο λόγω υποσκαφών και καθιζήσεων.
Στο όνομα των κατοίκων της Σαντορίνης και εμείς και η Περιφέρεια οφείλουμε να ψάξουμε σε βάθος το τι ακριβώς έγινε και ποιους βαραίνουν οι ευθύνες για την κατασπατάληση των πόρων αυτών».
Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα για την ανάπτυξη υποδομών στις Κυκλάδες
Κλείνοντας ο ίδιος υποστήριξε ότι «Κανείς δεν περίμενε ότι τελικά το Ν. Αιγαίου θα χρηματοδοτηθεί με 58 εκατ., εντάσσοντας στο σχεδιασμό την υλοποίηση 57 έργων.
Ουσιαστικά αντιστοιχεί για κάθε νησί ένα περίπου έργο που καλύπτει ουσιαστικές ανάγκες που έχουν να κάνουν με τα λήμματα, τα δίκτυα νερού, τις λιμενικές υποδομές, υποδομές πολιτισμού και πολλά άλλα».
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε κάποια σημαντικά έργα, αναφέροντας «Θέλω να αναφέρω κάποια σημαντικά έργα: Ανάφη: 2,5 εκατ. για υλοποίηση καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών. Θήρα: 636.000 για υποδομές και εξοπλισμό ISPS για το λιμάνι του νησιού. Μήλος: 3 εκατ. για τη Διάνοιξη Παρακαμπτήριας Οδού προς το Νέο Λιμάνι Πολλωνίων καθώς και προς τη βόρεια πλευρά του οικισμού. Τήνος: Επεξεργασία αποθηκευμένων και νέων ΑΣΑ στο Δήμο Τήνου με 1,1 εκατ.».